Zbývajících pět souprav v Moravskoslezském kraji dostane wifi pokrytí do prosincového začátku nového jízdního řádu. Snadný přístup k internetu tak dostalo více než 100 tisíc cestujících denně v pražské a ostravské integrované dopravě.
ČD čeká revoluce v kvalitě i komfortu, vyjedou soupravy za devět miliard |
„Připojení k internetu prostřednictvím wifi sítě je jednou z nejžádanějších doplňkových služeb na palubě našich vlaků, proto jsme ji ve spolupráci s objednavateli regionální dopravy v Praze, ve Středočeském a v Moravskoslezském kraji zavedli i v jednotkách CityElefant. Ty denně přepraví zhruba pětinu všech cestujících na železnici v celé České republice. Vybavení Elefantů ‚wifinou‘ tak představuje největší rozšíření této služby na české železnici,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
„Dlouhodobě pracujeme na tom, aby cestování integrovanou dopravou bylo pro cestující co nejkomfortnější, proto jsem za rozšíření wifi v CityElefantech velmi rád a jsem přesvědčen, že to ocení i cestující ve Středočeském kraji,“ uvedl ředitel IDSK Zdeněk Šponar.
Dvoupodlažní vlaky jsou vlajkovou lodí flotily příměstských vlaků v Praze a okolí. Díky těmto soupravám zájem o cestování vlakem po Praze a okolí trvale roste. „Proto nyní velice vítáme další zpříjemnění každodenních cest za prací, do školy či na výlet,“ dodal ředitel ROPID Petr Tomčík
Dvoupodlažní soupravy obsluhují páteřní S linky Pražské integrované dopravy z hlavního města do Kolína přes Český Brod i Nymburk, do Milovic, Benešova u Prahy, Berouna a do Kralup nad Vltavou a dále až do Ústí nad Labem. Obsluhují také některé vlaky do Přelouče a Pardubic.
V Moravskoslezském kraji jezdí na páteřních linkách z Opavy přes Ostravu do Havířova a Českého Těšína, z Ostravy přes Karvinou do Mostů u Jablunkova a na některých spojích ve směru Studénka.
Slibované nové vlaky nepřijedou. Na řadě míst si lidé budou muset počkat. |
V rámci projektu wifi v CityElefantech se vybavilo příslušnou technologií celkem 246 vozů a wifi v nich pokrývá 25 420 sedaček. Denně najedou patrové příměstské vlaky přes 35 tisíc kilometrů na území pěti krajů.
Do těchto pražských souprav se navíc postupně doplňují elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro dobíjení přenosné elektroniky cestujících. Cestující v nich mohou pohodlně surfovat na internetu, pracovat nebo se bavit.
„Když k tomu připojíme relativně krátké dojezdové časy ve velkých aglomeracích a v jejich okolí bez ucpaných silnic a elektrický provoz bez emisí v centrech měst, pak se jedná o optimální způsob dopravy,“ dodává náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.