Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČD opět hledají firmu na vlakušky, potřebují je hlavně na obsluhu minibarů

  14:21aktualizováno  14:21
České dráhy vypsaly soutěž na firmu, která jim zajistí ve vybraných vlacích prodej občerstvení z minibarů. Stávající kontrakt v polovině roku vyprší. Dopravce od nového jízdního řádu výrazně rozšířil počet vlaků, kde občerstvení nabízí.

České dráhy vypsaly soutěž na 32 měsíců, její očekávaná hodnota je 90 milionů korun. Ilustrační snímek | foto: České dráhy.

Jde o práci, pro kterou se u Českých drah vžilo označení vlakušky. Na rozdíl například od průvodčích či vlakvedoucích nemusí mít žádné dopravní vzdělání. Původně je České dráhy najaly pro roznos vody a denního tisku v pendolinu, tuto práci ale postupně převzali zaměstnanci Českých drah.

V zadávací dokumentaci ČD o této práci mluví jako o minibaristovi, stevardovi nebo informátorovi. České dráhy vypsaly soutěž na 32 měsíců, její očekávaná hodnota je 90 milionů korun. Celkem dráhy předpokládají, že si objednají celkem 170 tisíc hodin služeb těchto zaměstnanců. Při takové ceně vychází jedna „člověkohodina“ na více než 500 korun, konečná cena vzejde ze soutěže.

Při minulé soutěži například odhadovaná cena klesla o více než třetinu, dosud obsluhu ve vlaku zajišťuje firma Tess promotion. Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského vlakušky zůstávají u nejvytíženějších vlaků, kde by bylo časově náročné ve vybraných úsecích zajistit jak dopravní povinnosti, kontrolu jízdních dokladů tak nabídku doplňkového servisu.

„Služba vlakušky se nyní posunula od té původní podoby spíše k zajištění provozu minibaru, tedy roznáškovému občerstvení v režii ČD v celém vlaku,“ řekl Štáhlavský.

České dráhy nabízejí tuto službu ve více než stovce vlaků, například na tratích Brno – Bohumín, Praha – České Budějovice nebo Praha – Plzeň – Cheb. Oproti minulosti výrazně zlevnily, káva je za deset korun, nealkoholické nápoje za 12 korun. „I přes poměrně krátkou dobu od zavedení služby v současnosti prodáváme v průměru kolem tisíce kusů teplých nápojů denně,“ dodal Štáhlavský.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Uber chce v Praze rozvážet jídlo. Byznys zajímá i Amazon a Facebook

Uber Eats.

Firmy specializované na rozvoz jídla z restaurací si ve světě kolíkují svá teritoria. A některé z nich může zajímat i...

Mlékárny tlačí výkupní ceny mléka dolů. Mají nový argument: dovoz eidamu

Asiago DOP

Mlékárny si předloni zoufaly, že prodělávají na másle. Nyní tomu už tak není. Teď je straší cenový propad eidamu. Mohou...

T-Mobil loni zvýšil tržby o dvě procenta, má šest milionů zákazníků

Ilustrační fotografie

Mobilní operátor T-Mobile má v současné době nejvíce zákazníků na trhu. Jejich počet loni stoupl o 128 tisíc na 6,176...

Najdete na iDNES.cz