ČD opět hledají firmu na vlakušky, potřebují je hlavně na obsluhu minibarů

  14:21aktualizováno  14:21
České dráhy vypsaly soutěž na firmu, která jim zajistí ve vybraných vlacích prodej občerstvení z minibarů. Stávající kontrakt v polovině roku vyprší. Dopravce od nového jízdního řádu výrazně rozšířil počet vlaků, kde občerstvení nabízí.

České dráhy vypsaly soutěž na 32 měsíců, její očekávaná hodnota je 90 milionů korun. Ilustrační snímek | foto: České dráhy.

Jde o práci, pro kterou se u Českých drah vžilo označení vlakušky. Na rozdíl například od průvodčích či vlakvedoucích nemusí mít žádné dopravní vzdělání. Původně je České dráhy najaly pro roznos vody a denního tisku v pendolinu, tuto práci ale postupně převzali zaměstnanci Českých drah.

V zadávací dokumentaci ČD o této práci mluví jako o minibaristovi, stevardovi nebo informátorovi. České dráhy vypsaly soutěž na 32 měsíců, její očekávaná hodnota je 90 milionů korun. Celkem dráhy předpokládají, že si objednají celkem 170 tisíc hodin služeb těchto zaměstnanců. Při takové ceně vychází jedna „člověkohodina“ na více než 500 korun, konečná cena vzejde ze soutěže.

Při minulé soutěži například odhadovaná cena klesla o více než třetinu, dosud obsluhu ve vlaku zajišťuje firma Tess promotion. Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského vlakušky zůstávají u nejvytíženějších vlaků, kde by bylo časově náročné ve vybraných úsecích zajistit jak dopravní povinnosti, kontrolu jízdních dokladů tak nabídku doplňkového servisu.

„Služba vlakušky se nyní posunula od té původní podoby spíše k zajištění provozu minibaru, tedy roznáškovému občerstvení v režii ČD v celém vlaku,“ řekl Štáhlavský.

České dráhy nabízejí tuto službu ve více než stovce vlaků, například na tratích Brno – Bohumín, Praha – České Budějovice nebo Praha – Plzeň – Cheb. Oproti minulosti výrazně zlevnily, káva je za deset korun, nealkoholické nápoje za 12 korun. „I přes poměrně krátkou dobu od zavedení služby v současnosti prodáváme v průměru kolem tisíce kusů teplých nápojů denně,“ dodal Štáhlavský.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Padělaných bankovek je méně než loni, oznámila Česká národní banka

Česká národní banka předvedla zabavené padělky českých bankovek. (11. ledna...

Česká národní banka zadržela za první čtvrtletí letošního roku 1521 padělaných a pozměněných bankovek a mincí. To je v...

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...



Najdete na iDNES.cz