V loňském roce průměrná mzda na dráze činila 18 340 korun.
Kolektivní dohoda dále vrací železničářům dva týdny dovolené navíc, a to v plném rozsahu. „Nenastane tedy žádné krácení úměrné tomu, že smlouva vstoupí v platnost k 1. červnu,“ dodal mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Zároveň se zkrátí pracovní doba na úroveň obvyklou například v loňském roce, což u některých profesí, například strojvedoucích znamená 36 hodin týdně. Zaměstnanci také znovu získají různé příspěvky, například na stravování.
Pracovní skupina složená ze zástupců odborových sdružení a vedení podniku má začít pracovat na novelizaci takzvaného sborníku prací. Ten by měl začít platit od ledna roku 2006.
Vyjednávání vázlo kvůli požadavku strojvůdců na zvláštní příplatek pro jejich profesi. To však bylo nepřijatelné pro vedení firmy i pro ostatní odboráře. Strojvůdci nakonec přistoupili až na návrh řešení sporu, který předložila zprostředkovatelka.