Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Českým drahám začali opět přibývat cestující, ministr je chválí

  12:18aktualizováno  12:18
Českým drahám opět přibývají cestující, za prvních pět měsíců jich přepravily zhruba o 420 tisíc víc než loni, celkem počet pasažérů stoupl na 70,8 milionu. Růst je podle generálního ředitele Pavla Krtka vyvolaný především větším zájmem o dálkovou a příměstskou dopravu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

České dráhy se vrátily k růstu počtu cestujících po loňském roce, kdy jejich počty nepatrně klesly. Důvodem byly především rozsáhlé výlukové práce na české železnici.

Ředitel Krtek to uvedl na páteční tiskové konferenci s ministrem dopravy Danem Ťokem. Tou chtěly i ukázat, že spory mezi vedením ministerstva a drah, o kterých se v minulosti mluvilo, jsou minulostí.

„Tímto chci demonstrovat, že není důvod k žádnému boji, když tu vystupujeme společně,“ řekl ministr dopravy. Vztahy mezi vedením ministerstva a drah byly vyostřené především kvůli otálení s převodem nádraží na SŽDC (více čtěte zde). Chválil je například i za to, že se jim podařilo získat lepší rating. Podle Ťoka umožní převod nádraží Českým drahám, že se budou moci lépe soustředit na svůj hlavní byznys.

Ťok současně uvedl, že nemá „akutní potřebu“ měnit vedení Českých drah. „Naší snahou je spolupracovat ve prospěch cestujících,“ dodal Ťok. Ministerstvo a jím ovládaný dopravce se ale stále neshodnou na některých klíčových záležitostech, například plánu na liberalizaci trhu nebo chystaném nákupu vozidel.

České dráhy od pátku zeštíhlily o nádraží, jejichž majitelem se stala Správa železniční dopravní cesty. „Můžeme se více soustředit na kvalitu cestování,“ řekl Krtek. Podle něj lidé dosud stále nerozlišují, jaký je rozdíl mezi SŽDC a Českými drahami. „Věříme, že opravy nádraží povedou k tomu, že lidé budou jezdit více vlakem,“ dodal Krtek.

Firma v pátek oznámila také srpnové spuštění nového e-shopu, který má zjednodušit nákup jízdních dokladů přes internet.

České dráhy loni hospodařily se ztrátou 1,4 miliardy korun. Zhruba 700 miliony korun se na propadu podílelo vyplacení 1,2 miliardy korun na základě prohraného sporu se Škodou Transportation jako doplatek za pozdní dodávku 20 lokomotiv. Na ztrátě se také podílely mimořádné náklady spojené se výlukovou činností, jako jsou platby za náhradní autobusovou dopravu, nebo mzdové náklady.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.