Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy odvolaly chystané zdražení

  13:43aktualizováno  13:43
Chystané předprázdninové zdražení jízdného ve vlacích se neuskuteční. Původní záměr zvýšit v průměru ceny v osobní dopravě o pět procent podnik zavrhl kvůli očekávaným příznivým podmínkám na dopravním trhu.

Podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného se podaří i za současných podmínek přilákat do vlaků více cestujících a zvýšit tržby. Zdražení, které bylo původně namířeno především na občasné a příležtostné cestující, tak nebude nutné.

Zelený však nevyloučil, že během platnosti nového jízdního řádu, tedy do konce roku 2002, podnik ceny zvýší. Důvodem by však podle něj muselo být dramatické zvýšení cen vstupů, snížení příspěvků od okresních úřadů nebo výrazná změna situace na trhu.

Původní záměr na zvýšení cen obyčejného jízdného se podle údajů železnice měl dotknout zhruba dvaceti procent cestujících. České dráhy počítaly s tím, že po zdražení by se měl počet příležitostných cestujících snížit z dvaceti na pět procent.

Například jízdenka na cestu z Prahy do Kolína ve druhé třídě osobního vlaku měla z dnešních 52 korun o prázdninách podražit na 88 korun. Pokud by si ovšem cestující koupil zpáteční jízdenku, měla ho stát jízda o korunu méně, tedy 87 korun dnes i po zdražení.

Železnice ve svém původním záměru počítala i se zavedením takzvaného zákaznického jízdného. U něho měly ceny zůstat stejné i po červnovém zdražení. Aby ho cestující získal, měl si pořídit za stokorunu ročně Kartu Z a přidat k ní fotku. I tento plán však po oznámení posledního kroku drah padá.

 

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.