(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Vlakobazar České dráhy. Staré motoráky míří do Polska

  • 69
Na české železnici přibývá ojetých vlaků ze zahraničí, zároveň ale část starších souprav mizí dál na export. Zatím poslední transakcí je prodej motorových vozů 810 z majetku Českých drah do Polska.

Čtyři motorové vozy řady 810 skončily u polské společnosti SKPL Cargo. Ta je chce nasadit na tratě na severu Polska. Informaci, kterou jako první přinesl polský železniční server Rynek Kolejowy, potvrdil iDNES.cz mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Cenu za transakci neuvedl.

„České dráhy v případě zájmu externích společností umožňují odprodej zbytných vozidel, pro která nemají využití a byla by jinak určena k postupnému vyřazení a následnému sešrotování,“ řekl Šťáhlavský.

Vozy řady 810 jsou legendou českých lokálek, v poslední době ale z kolejí mizí. Nahradily je buď Regionovy, které vznikly právě z těchto vozů, nebo novější soupravy typu Stadler RS1. Řada těchto vozů už prochází šrotací, zejména v České Třebové.

SKPL Cargo se kromě obsluhy vleček zabývá provozem na několika úzkorozchodných tratích i tratích s normálním rozchodem. Vozy řady 810 mají jezdit na tratích Bytów - Lipusz a Węgorzewo - Kętrzyn.

Je to druhá letošní transakce Českých drah se starými vlaky. Firma už letos prodala rovněž lokomotivu 749.006 přezdívanou Bardotka či Zamračená společnosti KŽC Doprava, která se zaměřuje na historické vlaky.

Dráhy neuvažují o tom, že by nabízely nepotřebné vlaky k prodeji například na internetu, kde se v minulosti zbavovaly nepotřebných nemovitostí. „Případná poptávka se řeší na určité vozidlo a to, zda je, nebo není zbytné,“ dodal Šťáhlavský.