Nákup nových vozů zapadá podle Štáhlavského do plánů Českých drah obnovit postupně celý vozový park.
"Deset let se do modernizace prakticky neinvestovalo, teď se to mění. Na Ústecku se s modernizací začalo loni a přišla na několik stovek milionů korun. Další část modernizace, do níž spadá i nákup nových souprav, přijde na dvě miliardy," popsal mluvčí.
Nové vlaky budou bezpečnější
Nové nízkopodlažní vozy, které by se na přelomu let 2010 a 2011 měly objevit poprvé na Šluknovsku, budou mít polstrované sedačky a budou vybaveny klimatizací.
"Nové soupravy nabídnou cestujícím nejen příjemnější interiér, ale především umožní snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky, starším lidem i cyklistům," říká náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Podle něj bude jízda těmito vlaky také bezpečnější, protože dveře budou za jízdy blokovány a budou ovládány tak, aby cestující nemohl vystoupit například na opačnou stranu, kde by mohl jet jiný vlak.
parametry nových vlakůElektrický vlak: |
České dráhy plánují nakoupit celkem 15 souprav. Osm nových motorových vozů by mělo jezdit například na tratích Děčín - Rumburk, Rumburk - Dolní Poustevna a dále do Německa a případně až do Děčína.
Sedm elektrických souprav bude jezdit například na trati Děčín - Ústí nad Labem - Most - Kadaň.
Další soupravy by se pak měly objevit po celé republice. "Pro další kraje se budou vypisovat nové tendry, nicméně předpokládáme, že nakonec nakoupíme pro celé Česko desítky vlaků, které vyhrají právě v Ústeckém kraji," doplnil Šťáhlavský.