ČD letos do pololetí svezly o jednu Prahu navíc. Po letech jsou v zisku

  14:36aktualizováno  14:36
Češi se vrací na železnici. České dráhy v prvním pololetí přepravily o 1,3 milionu cestujících více než ve stejném období loňského roku. Osobní doprava ČD se tak po mnoha letech vyhrabala ze ztrát. Daří se i nákladní dopravě, Českým drahám vydělala 384 milionů korun.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Yan ReneltMAFRA

Segment osobní dopravy Českých drah hospodařil v prvních šesti měsících roku 2017 se ziskem 29 milionů korun.

V předchozích letech byla pro ČD doprava cestujících ztrátová, loni v pololetí činila ztráta 342 milionů korun.

„Našich služeb využilo o 1,3 milionu více zákazníků než za stejné období loňského roku, celkem jich bylo 86,9 milionu.Přepravní výkon vzrostl o 146 milionů osobokilometrů. Tomu odpovídá i růst tržeb z přepravy cestujících o 241 milionů korun,“ vysvětlil důvody zlepšení předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Podle zjištění iDNES.cz si také více zákazníků připlatilo za jízdenku v první třídě, meziročně o pětinu více. Druhý největší železniční dopravce v ČR, společnost RegioJet, přepravil za první pololetí 2,2 milionu cestujících – meziročně o 26 % více.

V prvním pololetí 2017 se dařilo také nákladní dopravě Českých drah, tentokrát s čistým ziskem ve výši 384 milionů korun. Meziroční pokles čistého zisku nákladní dopravy o 76 milionů korun způsobily vyšší odpisy v důsledku investic do vozidel a také růst mezd zaměstnanců. O ty se momentálně České dráhy přetahují se soukromými dopravci Leo Express a RegioJet, řada strojvůdců také odchází pracovat do Německa.

Dceřiná společnost ČD Cargo pokračuje v expanzi na zahraniční trhy.

„V Polsku chceme proniknout mezi TOP 10 největších dopravců. Již dnes jsme však připraveni vyjet také do Rakouska a další země budou brzy následovat, abychom mohli zákazníkům nabídnout komplexní přepravu po celé trase pod značkou ČD Cargo bez zbytečných prodlev a dalších vícenákladů,“ uvedl Ivan Bednárik, předseda představenstva ČD Cargo.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...



Najdete na iDNES.cz