Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Yan Renelt, MAFRA

ČD letos do pololetí svezly o jednu Prahu navíc. Po letech jsou v zisku

  • 32
Češi se vrací na železnici. České dráhy v prvním pololetí přepravily o 1,3 milionu cestujících více než ve stejném období loňského roku. Osobní doprava ČD se tak po mnoha letech vyhrabala ze ztrát. Daří se i nákladní dopravě, Českým drahám vydělala 384 milionů korun.

Segment osobní dopravy Českých drah hospodařil v prvních šesti měsících roku 2017 se ziskem 29 milionů korun.

V předchozích letech byla pro ČD doprava cestujících ztrátová, loni v pololetí činila ztráta 342 milionů korun.

„Našich služeb využilo o 1,3 milionu více zákazníků než za stejné období loňského roku, celkem jich bylo 86,9 milionu.Přepravní výkon vzrostl o 146 milionů osobokilometrů. Tomu odpovídá i růst tržeb z přepravy cestujících o 241 milionů korun,“ vysvětlil důvody zlepšení předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Podle zjištění iDNES.cz si také více zákazníků připlatilo za jízdenku v první třídě, meziročně o pětinu více. Druhý největší železniční dopravce v ČR, společnost RegioJet, přepravil za první pololetí 2,2 milionu cestujících – meziročně o 26 % více.

V prvním pololetí 2017 se dařilo také nákladní dopravě Českých drah, tentokrát s čistým ziskem ve výši 384 milionů korun. Meziroční pokles čistého zisku nákladní dopravy o 76 milionů korun způsobily vyšší odpisy v důsledku investic do vozidel a také růst mezd zaměstnanců. O ty se momentálně České dráhy přetahují se soukromými dopravci Leo Express a RegioJet, řada strojvůdců také odchází pracovat do Německa.

Dceřiná společnost ČD Cargo pokračuje v expanzi na zahraniční trhy.

„V Polsku chceme proniknout mezi TOP 10 největších dopravců. Již dnes jsme však připraveni vyjet také do Rakouska a další země budou brzy následovat, abychom mohli zákazníkům nabídnout komplexní přepravu po celé trase pod značkou ČD Cargo bez zbytečných prodlev a dalších vícenákladů,“ uvedl Ivan Bednárik, předseda představenstva ČD Cargo.