"Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení," uvedl Moravec.
Dráhy chtějí podle Moravce vytvořit podobný model, jako mají v Rakousku, kde jsou Rakouské spolkové dráhy největším autobusovým dopravcem v zemi se svou dceřinou společností Postbus.
Radim Jančura, majitel přední tuzemské autobusové společnosti Student Agency, se prý konkurence ze strany drah neobává. Dráhy by si podle něj měly nejdřív vyřešit "binec" na železnici. "Až se naučí dělat kvalitně a levně želenici, teprve pak by měly vstoupit na silnici. Pro nás je to spíš úsměvné," řekl iDNES.cz Jančura.
Moravce, který do ČD přišel právě z autobusové dopravy, na postu náměstka pro osobní dopravu nahradí dosavadní ředitel Výzkumného ústavu železničního Antonín Blažek.