Konec plastu. České dráhy zavedly In Kartu v mobilu

  15:11aktualizováno  15:11
Pravidelní zákazníci Českých drah mohou vyměnit plastové věrnostní In Karty za aplikaci v chytrém mobilním telefonu. Zkrátí se tím například čtyřtýdenní čekání na vystavení plastové kartičky – zařízení elektronické náhrady má trvat jen tři minuty. Používání aplikace bude velice jednoduché, slibuje státní dopravce.

Pro vystavení nové elektronické In Karty nebo takzvaného obrazu pro ty zákazníky, kteří již mají starou plastovou věrnostní kartu, je potřeba mít v telefonu nainstalovanou aplikaci Můj vlak. Ta umožňuje on-line nakupovat jízdenky a kontrolovat aktuální informace z provozu, například polohu vlaku, délku zpoždění nebo číslo nástupiště.

„Nový zákazník si stáhne a nainstaluje do mobilu s operačním systémem Android nebo iOS poslední verzi aplikace Můj vlak a vytvoří si v aplikaci uživatelský účet. Vlastní pořízení virtuální In Karty nebo obrazu stávající čipové In Karty je možné v aplikaci Můj vlak, a to v uživatelském profilu v části s identitou cestujícího,“ upřesnil dopravce.

Všechna data o cestujícím jsou zaznamenána prostřednictvím dynamického QR kódu, který umí přečíst přenosné počítače průvodčích. Systém rychle se měnícího QR kódu není prakticky možné zkopírovat, což podle Českých drah zvyšuje bezpečnost uložených dat. K údajům se vlakový personál dostane i v místech, která mají slabé nebo vůbec žádné internetové pokrytí.

Při vyplňování virtuální karty musí cestující zadat jméno a další základní údaje, jako je datum a místo narození. Pro identifikaci cestujícího je pak nutné do aplikace rovněž nahrát fotografii – postačí i selfie z mobilu pořízené přímo na nástupišti. Při prvním použití je pak potřeba doložit občanským průkazem platnost zadaných údajů, při dalších kontrolách už není průkaz nutný, uvedla ředitelka odboru cenotvorby na Českých drahách Zuzana Čechová.

Mobilní aplikaci Můj vlak si od jejího vzniku v roce 2014 stáhlo do mobilu na osm set tisíc zákazníků. Lidé on-line prodej jízdních dokladů využívají zejména pro nákup jízdenek na delší trasy. Například u mezinárodních jízdenek se přes internet prodá zhruba polovina dokladů.

Do klasických pokladen pak lidé chodí především pro jízdenky na kratší trasy, on-line prodej u tohoto druhu jízd tvoří jen patnáct procent, dodala Čechová. Virtuální In Kartu si od jejího pondělního zavedení do zkušebního provozu zatím pořídila asi tisícovka lidí.

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Další státní podnik si ukrást nenecháme, varovali komunisté vládu

Předseda KSČM Vojtěch Filip na jednání prvního zasedání širšího vedení...

Za hazard s majetkem všech občanů označili v pátek komunisté úvahy o možné privatizace části podílu státu ve...

Další z rubriky

Jez na pražské Štvanici zrekonstruuje za 100 milionů korun Metrostav

Ostrov Štvanice v Praze

Plavební komory jezu na pražské Štvanici zrekonstruuje za více než sto milionů korun sdružení firem Metrostav a...

„Zemanův kanál“ má cenu stavět jen se souhlasem okolních zemí, říká Ťok

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Propojení Dunaje, Odry a Labe plavebním kanálem má cenu tehdy, pokud se za tento projekt postaví i okolní země. V...

Lepší kamiony v Praze, než na vesnici. Magistrát zřejmě ustoupí od zákazu

Ilustrační snímek

Obyvatelé obcí na východ od­ Prahy si mohou oddechnout. Nové vedení hlavního města nepodporuje plán předchozího složení...

Najdete na iDNES.cz