Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

  17:09aktualizováno  17:09
Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi už do běžného provozu.

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu. | foto: ČD Cargo

Začíná se tak naplňovat desetiletý kontrakt, který České dráhy uzavřely s rakouskou společností European Locomotive Leasing (ELL) na pronájem lokomotiv včetně servisu.

České dráhy začaly školit zatím zhruba 50 strojvedoucích z pražského a ústeckého depa, postupně se má na Vectronech učit i 150 strojvedoucích z Deutsche Bahn. Vectrony si České dráhy pronajaly pro provoz vlaků Praha - Berlín - Hamburk. „V předstihu tak budeme připraveni na ostrý provoz Vectronů, který začne na podzim,“ uvedl Miroslav Kupec, člen představenstva odpovědný za techniku, servis a majetek.

Od soboty začnou strojvedoucí s Vectronem jezdit i na pravidelných spojích. České dráhy je nasadí na rychlíky číslo 610/609/606/613, tedy spoje Praha - Ústí nad Labem - Cheb, ale jen v úseku Praha - Ústí nad Labem.

Za deset strojů na deset let včetně údržby zaplatí České dráhy 60 milionů eur bez DPH, tedy v přepočtu téměř 1,6 miliardy korun.

Fotogalerie

Půjčená lokomotiva jezdí zatím ve firemním nátěru ELL, tedy zeleno-šedo-černé kombinaci. Pronajaté lokomotivy Vectron v barvách Českých drah mají být předány do provozu v listopadu a prosinci letošního roku. O finální podobě nátěru ještě není rozhodnuto.

Nasazení Vectronů by mělo umožnit rozšířit počet vlaků Českých drah, které mohou jet maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině. Z trasy do Německa zmizí lokomotivy řady 371 a České dráhy je nasadí na jiné linky, kde dosud jezdí pomalejší stroje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.