ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu. | foto: ČD Cargo

České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

  • 10
Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi už do běžného provozu.

Začíná se tak naplňovat desetiletý kontrakt, který České dráhy uzavřely s rakouskou společností European Locomotive Leasing (ELL) na pronájem lokomotiv včetně servisu.

České dráhy začaly školit zatím zhruba 50 strojvedoucích z pražského a ústeckého depa, postupně se má na Vectronech učit i 150 strojvedoucích z Deutsche Bahn. Vectrony si České dráhy pronajaly pro provoz vlaků Praha - Berlín - Hamburk. „V předstihu tak budeme připraveni na ostrý provoz Vectronů, který začne na podzim,“ uvedl Miroslav Kupec, člen představenstva odpovědný za techniku, servis a majetek.

Od soboty začnou strojvedoucí s Vectronem jezdit i na pravidelných spojích. České dráhy je nasadí na rychlíky číslo 610/609/606/613, tedy spoje Praha - Ústí nad Labem - Cheb, ale jen v úseku Praha - Ústí nad Labem.

Za deset strojů na deset let včetně údržby zaplatí České dráhy 60 milionů eur bez DPH, tedy v přepočtu téměř 1,6 miliardy korun.

Půjčená lokomotiva jezdí zatím ve firemním nátěru ELL, tedy zeleno-šedo-černé kombinaci. Pronajaté lokomotivy Vectron v barvách Českých drah mají být předány do provozu v listopadu a prosinci letošního roku. O finální podobě nátěru ještě není rozhodnuto.

Nasazení Vectronů by mělo umožnit rozšířit počet vlaků Českých drah, které mohou jet maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině. Z trasy do Německa zmizí lokomotivy řady 371 a České dráhy je nasadí na jiné linky, kde dosud jezdí pomalejší stroje.