Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České firmy posilují na Facebooku. Bodují hlavně cestovky a média

  7:00aktualizováno  7:00
Tuzemské firmy si začínají uvědomovat, jak důležité je existovat i na sociálních sítích. Počet společností, které si loni na některé z nich - zejména na Facebooku - zřídily profil, stoupl meziročně zhruba z patnácti na dvacet dva procent. Nejvíce jsou na Facebooku vidět cestovky, média nebo telekomunikace.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Sociální sítě dobývají zejména velké firmy s více než 250 zaměstnanci. Třicet šest procent těchto společností má na některé z nich svůj profil. Statistiky ukazují, že jednoznačně největší smysl to má pro firmy v oboru služeb.

Svůj profil na sociálních sítích má 75 procent cestovních kanceláří a agentur. Média jsou na Facebooku zastoupena z 63 procent a na 61 procent erprezentují podniky poskytující ubytování. V magazínu Statistika & My to uvedl Český statistický úřad (ČSÚ).

Naopak smysl v tomto způsobu propagace nevidí společnosti, které necílí na koncového zákazníka, ale pohybují se třeba v čistě korporátním prostředí. Svůj profil má zhruba jen každá desátá firma působící v dopravě, skladování nebo stavebnictví.

Počet firem, které vstoupily na Facebook, loni meziročně stoupl o téměř sedm procent. Vypadá to jako slušné tempo, nicméně ve srovnání s Evropou jsou na tom české firmy ve své aktivitě na sociálních sítích stále špatně. Pasivnější jsou jen firmy v Rumunsku, Polsku a Lotyšsku.

Podniky využívající aktivně sociální sítě, 2013 a 2014. Zdroj: Eustostat, graf...

Podniky využívající aktivně sociální sítě, 2013 a 2014. Zdroj: Eurostat, graf pochází z magazínu Statistika & My.

„Je jasně patrné, že české podniky mají co dohánět. V aktivním využívání sociálních sítí zaostávají za většinou členských zemí Evropské unie. Na evropském žebříčku zaujímají jedny z nejnižších příček,“ uvedla Kamila Burešová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.

Nejpokrokovější jsou v tomto směru naopak na Maltě (na sociálních sítích je 64 procent firem), v Irsku (58 procent), Nizozemsku (53 procent) nebo na Kypru (51 procent).

„Desítku zemí, v nichž podniky využívají sociální sítě relativně málo, tvoří všechny pobaltské státy, Itálie, Belgie, Česko i Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Polsko,“ dodala Burešová.

Autor:


Nejčtenější

10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pět týdnů dovolené, vyšší mzdy a kratší pracovní týden, požadují odbory

Předseda ČMKOS Josef Středula na shromáždění odborářů před začátkem...

Na třináct set odborářů z celé republiky přijelo v úterý do Prahy, aby formulovali své požadavky. Chtějí zvýšení mezd o...



Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Prověřte, jak získal majetek! Na finanční správu přišlo 1 173 podnětů

Ilustrační snímek

Už třetím rokem Češi hlásí příjmy, které se nemusejí psát do daňových přiznání. Pokud to neudělají, riskují do budoucna...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Robotů se nebojme, dají nám víc práce, tvrdí Světové ekonomické fórum

Obchod Robot Cache

Díky technologickému pokroku může ve světě vzniknout do poloviny příštího desetiletí dvojnásobný počet pracovních míst,...

Na točené zašlo méně lidí než loni. Pivo má zachránit svatý Václav

Nejtypičtější způsob čepování piva je „na hladinku“, kdy krémová pěna sahá...

Obliba baleného piva nadále stoupá, točené si naopak dopřeje stále méně lidí. Do hospod má zákazníky přilákat již šestý...

Mobilní telefony se zakusují do online nakupování. Oblíbili si je mladí

Ze 129 největších maloobchodních prodejců jich má web přizpůsobený pro mobil 81...

Prostřednictvím mobilního telefonu nakupuje online 21 procent Čechů, o deset procentních bodů více než před dvěma lety....

Najdete na iDNES.cz