Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České firmy posilují na Facebooku. Bodují hlavně cestovky a média

  7:00aktualizováno  7:00
Tuzemské firmy si začínají uvědomovat, jak důležité je existovat i na sociálních sítích. Počet společností, které si loni na některé z nich - zejména na Facebooku - zřídily profil, stoupl meziročně zhruba z patnácti na dvacet dva procent. Nejvíce jsou na Facebooku vidět cestovky, média nebo telekomunikace.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Sociální sítě dobývají zejména velké firmy s více než 250 zaměstnanci. Třicet šest procent těchto společností má na některé z nich svůj profil. Statistiky ukazují, že jednoznačně největší smysl to má pro firmy v oboru služeb.

Svůj profil na sociálních sítích má 75 procent cestovních kanceláří a agentur. Média jsou na Facebooku zastoupena z 63 procent a na 61 procent erprezentují podniky poskytující ubytování. V magazínu Statistika & My to uvedl Český statistický úřad (ČSÚ).

Naopak smysl v tomto způsobu propagace nevidí společnosti, které necílí na koncového zákazníka, ale pohybují se třeba v čistě korporátním prostředí. Svůj profil má zhruba jen každá desátá firma působící v dopravě, skladování nebo stavebnictví.

Počet firem, které vstoupily na Facebook, loni meziročně stoupl o téměř sedm procent. Vypadá to jako slušné tempo, nicméně ve srovnání s Evropou jsou na tom české firmy ve své aktivitě na sociálních sítích stále špatně. Pasivnější jsou jen firmy v Rumunsku, Polsku a Lotyšsku.

Podniky využívající aktivně sociální sítě, 2013 a 2014. Zdroj: Eustostat, graf...

Podniky využívající aktivně sociální sítě, 2013 a 2014. Zdroj: Eurostat, graf pochází z magazínu Statistika & My.

„Je jasně patrné, že české podniky mají co dohánět. V aktivním využívání sociálních sítí zaostávají za většinou členských zemí Evropské unie. Na evropském žebříčku zaujímají jedny z nejnižších příček,“ uvedla Kamila Burešová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.

Nejpokrokovější jsou v tomto směru naopak na Maltě (na sociálních sítích je 64 procent firem), v Irsku (58 procent), Nizozemsku (53 procent) nebo na Kypru (51 procent).

„Desítku zemí, v nichž podniky využívají sociální sítě relativně málo, tvoří všechny pobaltské státy, Itálie, Belgie, Česko i Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Polsko,“ dodala Burešová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.