České poště vyrostla v UPS byrokratická konkurence

-
Jelikož jsem potřebovala velmi rychle doručit osobní doklady do Austrálie, obrátila jsem se na mezinárodní doručovatelskou firmu UPS, která garantuje dodání do čtyř dnů. Navíc zaručuje, že pokud tuto lhůtu nedodrží, vrátí odesílateli peníze za přepravné. K mému a adresátovu nepříjemnému překvapení však zásilka na místo určení dorazila až po téměř deseti dnech. Další šok představovala reklamace, při které jsem logicky požadovala vrácení peněz. Bylo mi totiž řečeno, že na můj druh zásilky se garance čtyř dnů nevztahuje, a proto nemám nárok na vrácení peněz. Je 1250 korun hodně, nebo málo za nesplněný termín dodání? V reklamní stránce je firma UPS ochotna zaručit mnohé, při reklamaci však nereaguje.
Eva Adami, Šumperk

Firma UPS garantuje včasné dodání pouze u dokumentových zásilek, a to do vybraných zemí a měst. V případě paní Adamové se však jednalo o zásilku zbožovou, na kterou se garance nevztahují. U zbožových zásilek do procesu doručování vstupuje celní úřad jak na straně exportní, tak importní. Celní úřady mají právo zadržovat zásilky, kontrolovat jejich obsah a podobně. Když k podobné situaci dojde, může se stát, že zásilka bude doručena později. Firma UPS na druhou stranu nabízí službu Express Envelope určenou pouze pro dokumenty. Dokument je obecně definován jako psané, strojopisné či tištěné sdělení, které nemá žádnou komerční hodnotu. U dokumentových zásilek ale platí, že pokud UPS nedodrží stanovené dodání, na požádání vrátí odesílateli peníze za přepravné.