Právě nárůst počtu kamionů odborníci spojují s rostoucí cenou motorové nafty, která reaguje na zvýšenou poptávku.
Od konce roku 2003 nafta, na kterou jezdí drtivá většina nákladních vozů, zdražila o čtrnáct korun, na současných téměř 35 korun za litr. - čtěte Cena nafty dál roste
Benzin byl před pěti lety o tři koruny dražší než nafta, nyní je zhruba o dvě Kč levnější.
Nejprodávanější benzin Natural 95 se prodával začátkem tohoto týdne v průměru za 32,28 Kč za litr, motorová nafta pak za 34,35 Kč/l.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky počet kamionů roste s rostoucí ekonomikou. Výrazně k němu přispěl také vstup ČR do EU v roce 2004, kdy přibyli dopravci nejen z Česka, ale i ze zahraničí. Letos se za první čtyři měsíce prodalo 3 633 nákladních aut nad 3,5 tuny, což je o 12 procent více než loni. Nejvíce aut prodaly značky Mercedes, MAN a Iveco.
Růst cen nafty se stále více jezdícím dopravcům nelíbí, protože jej jen těžko na konkurenčním trhu promítají do svých cen.
"V současnosti je ale zdražení dopravy o deset až 15 procent existenčně nezbytné," uvedl mluvčí sdružení Česmad Bohemia Martin Felix.