Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Česko je 12. nejatraktivnější zemí pro obchodníky, tvrdí průzkum

  • 46
Česká republika je dvanáctou nejatraktivnější zemí pro expandující obchodníky. Vyplývá to z letošního průzkumu CB Richard Ellis, podle kterého vstup na tuzemský trh plánuje 22 procent dotázaných firem.

První místo obsadilo Německo, kam se chystá expandovat 47 procent oslovených obchodníků. Průzkumu se zúčastnilo celkem 220 podniků.

"Některé značky byly doposud zastoupeny v ČR pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh," uvedl Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.

Z průzkumu vyplynulo, že obchodníci chtějí vstoupit do 56 zemi. První desítce zemí dominuje západní Evropa. Výjimkou na prvních deseti místech jsou pouze Polsko, Rumunsko a Rusko.

Průzkum

Dotazníky firmám rozdala společnost CB Richard Ellis, která má přes 300 kanceláří v 50 zemích. Zabývá se mimo jiné průzkumem trhu.

"Navzdory ekonomické situaci je mnoho firem optimistických ve výhledu do nejbližších let a strategicky expandují na nové trhy," uvedla CB Richard Ellis.

Zatímco někteří obchodníci dávají přednost vyspělým trhům západní Evropy a prvotřídním lokalitám, tak jiní mají opačnou taktiku a chtějí expandovat do méně vyspělých zemí, kde hodlají těžit z výhody méně konkurenčního prostředí.

Do Česka letos zamířil například německý obchodní řetězec van Graaf či švédský obchod s módou KappAhl. První tuzemský obchodní dům se značkovým nábytkem XXXLutz otevře příští rok na jaře v Praze-Stodůlkách stejnojmenný rakouský koncern. Do Česka se nyní chystá také francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě.

,