Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česko láká dalšího elektrovýrobce

  12:49aktualizováno  12:49
Ve vodách českého elektrotechnického průmyslu by se již brzy mohla prohánět nová ryba. Česká republika se totiž dostala do hledáčku jihokorejské společnosti Samsung. Pokud přesvědčí o tom, že je lepší než sousední Polsko, získá investici za stamiliony korun.

"Dostali jsme se do užšího výběru zemí, které jsou vážnými kandidáty na
umístění této investice," řekla mluvčí vládní agentury Czechinvest Jana Víšková.

Samsung by chtěl ve střední Evropě postavit továrnu na domácí elektrospotřebiče. Czechinvest už pro něj připravuje nabídku průmyslových zón, do nichž by továrna nejlépe zapadla.

"Přesné údaje o velikosti tohoto projektu sice ještě nejsou známy, nicméně už nyní je jasné, že největší šanci mají regiony s dostatečnou nabídkou pracovní
síly," upřesňuje Víšková.

Definitivní rozhodnutí o umístění továrny má padnout do poloviny letošního roku. S odvoláním na vedoucího oddělení digitální elektroniky společnosti Samsung Han Jong-woa to napsal v internetovém vydání list KoreaHerald.

"S ohledem na úroveň mezd se Samsung rozhodl postavit svoji první evropskou továrnu na domácí spotřebiče spíše ve východní než v západní Evropě. Finalisté jsou Polsko a Česká republika," řekl Han.

Samsung nyní vyrábí domácí spotřebiče v devíti závodech v sedmi státech.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.