Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Britové si oblíbili dovolenou v Česku. Hoteliéry teď straší kurz libry

  15:30aktualizováno  15:30
Tuzemští hoteliéři mohou být mezi prvními, kdo pocítí odchod Velké Británie z Evropské unie. Záležet bude především na tom, jak se bude vyvíjet kurz libry. Kvůli němu se může zbrzdit rostoucí zájem Britů o dovolené v Česku. Předpovídat další vývoj je nicméně zatím nemožné a analytici spíše opisují jeden od druhého.
Turisté v Praze (ilustrační foto)

Turisté v Praze (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

„Je to těžké předpovídat, ale hrozba to určitě je. Hoteliéři si dobře vzpomínají, co udělal s poptávkou pád rublu,“ říká Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří.

Britská libra začátkem tohoto týdne prohloubila ztráty a vůči dolaru sestoupila až na 1,3152 USD, nové minimum za 31 let (psali jsme zde).

Bezprostřední dopady brexitu se týkají hlavně turismu. Počty Britů, kteří jezdí do Česka na dovolenou, rok od roku dlouhodobě rostou. Loni jich už přijelo téměř půl milionu, takže se Británie zařadila k zemím, odkud k nám turisté jezdí nejčastěji – konkrétně na čtvrté místo za Německo, Slovensko a Spojené státy. Počet Britů v Česku navíc rostl z první pětky nejrychleji.

Už nejen pánská rozlučka

Dávno přitom už neplatí zkušenost z minulosti, že návštěvník českého hotelu z Velké Británie rovná se mladý muž na rozlučce se svobodou. „Výrazně se změnil charakter návštěvníků: přijíždějí příjmově vyšší skupiny lidí a objevují i jiné regiony než Prahu. Běžně je potkáte třeba v Beskydech nebo na jižní Moravě při aktivní dovolené,“ dodal Papež.

Hrátky s kurzem. Libra spadla, platby kartou to však Čechům nezlevnilo

Agentura CzechTourism zatím neplánuje, že by nějak změnila své působení na britském trhu. „Naše marketingové aktivity nejsou postaveny na členství nebo nečlenství Velké Británie v Unii. K vyhodnocení této situace bude potřeba čas a statistické a ekonomické analýzy,“ říká Martina Fišerová z CzechTourismu zaměřeného na podporu cestovního ruchu.

Zájem Britů podporuje široká nabídka letů: týdně Londýn s Českem spojuje přes sto linek. Velká konkurence navíc drží ceny letenek nízko (více zde).

Levná libra může naopak zvýšit zájem Čechů o cesty do Velké Británie. „Pokles libry může některé cestovatele motivovat k tomu, aby si v nadcházející turistické sezoně zaletěli do Londýna a navštívili i další místa v Británii. Řada klientů do země cíleně létá nejen za památkami, ale také za výhodnými nákupy,“ upozorňuje Věra Janičinová, ředitelka prodeje letenek Student Agency.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vít Pravda, jednatel diskontního řetězce Lidl.
Změníme trh se stravenkami, srazíme provize, říká jednatel Lidlu

O tuzemský stravenkový trh se dělí jen několik firem. Do ringu nedávno vstoupil řetězec Lidl. Konkurence už začala reagovat snižováním cen, tvrdí jednatel Vít...  celý článek

Demontáž bezmála 47 metrů vysoké ocelové konstrukce potrvá zhruba týden.
Bilance za těžbu uranu na Českolipsku: stát zaplatí dalších 25 miliard

Likvidace následků těžby uranu v oblasti Stráže pod Ralskem na Českolipsku bude od začátku příštího roku do úplné nápravy území stát ještě 24,8 miliardy korun....  celý článek

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Billboardy u D1 budou zakrývat firmy, které vyhrají výběrové řízení

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce přenechat zakrývání nelegálních billboardů v ochranném pásmu dálnice D1 firmám. Ve Věstníku veřejných zakázek ŘSD...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.