Proč tolik okolků s plným spuštěním sítě? Důvodů je několik. Český mobil dnes ještě nemá dostatečně vybudovánu distribuční síť a ani podepsánu propojovací dohodu s Českým Telecomem, protože se s ním zatím nemůže dohodnout na cenách.
Ve fázi přípravy je i marketingová kampaň, a tak zatím není jasné, zda proti zaběhnutým názvům EuroTel, Paegas, Twist či Go vyrukuje Český mobil s názvem Oscar, jak předpokládá jeden z posledních návrhů.
Hlavní příčinou, proč nechce začít Český mobil s prodejem hned, je však podle odborníků zkušenost RadioMobilu. Ten vstupoval na trh jako druhý. Jeho raketový nástup, jehož rubem bylo zpočátku horší pokrytí než u EuroTelu, se mu však nevyplatil.
V povědomí zákazníků dodnes zůstává jako operátor s horším signálem, přestože už to dávno neplatí. A v sobotu bude síť Českého mobilu pokrývat 37 procent obyvatel, kdežto EuroTelu i RadioMobilu dnes chybějí do stoprocentního pokrytí jedno až dvě procenta.
Zda nový operátor skutečně plní své sliby, začne příští týden zkoumat tým expertů Českého telekomunikačního úřadu, který může v případě neplnění podmínek navrhnout i sankce.
Zatím ovšem pouze pokuty, odebrat licenci může telekomunikační úřad až v červnu, kdy má Český mobil závazně pokrývat 80 procent obyvatel. Konkurenční výhodou třetího operátora by měla být duální síť 900 a 1800 MHz, protože EuroTel a RadioMobil zatím využívají pouze pásma 900 MHz.
- úterý 4. ledna 2000