Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot a Citroën si koupíte už jen od dealera. Francouzi šetří na zastoupení

  1:16aktualizováno  1:16
Konkurence na českém trhu s novými auty přiostřuje a nutí automobilky šetřit. Z tuzemska proto zmizí v polovině roku přímé zastoupení automobilky PSA, která vyrábí vozy Peugeot a Citroën. Distribuci značky získá česká pobočka švýcarského prodejce s automobily Emil Frey.
Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste.

Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste. | foto: AP

Jde o další značku, které se nevyplatí udržovat v Česku vlastní kanceláře. Už dříve začaly řídit tuzemské prodeje nových vozů ze zahraničí například Fiat nebo Nissan. Část aktivit přesunula do Maďarska Toyota, ta ale v Česku nechala prodejní či fleetové oddělení.

„Podobné případy se objevují u řady značek. Obvykle je to v situacích, kdy daný trh není pro automobilku strategicky klíčový a zároveň najde vhodného silného partnera, se kterým spolupracuje na rozvoji trhu. Ačkoliv tento přístup není úplně běžný v České republice, je často úspěšně používán v západní Evropě,“ říká Petr Knap, partner podnikového poradenství EY.

Podobný model razí na některých trzích Škoda Auto: například ve Švýcarsku nebo Finsku neprodává škodovky automobilkou či koncernem vlastněný importér, ale velký dealer.

Změnu zákazníci nepocítí

PSA přenechává distribuci svých modelů firmě Emil Frey nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Maďarsku a Chorvatsku. V Česku přitom Emil Frey peugeoty ani citroëny neprodává. „Emil Frey Group je skupinou PSA považována za efektivního obchodního partnera v tak důležité zemi,“ uvedla mluvčí PSA v Česku Lenka Martinová. Konkrétní důvod změny ale nesdělila. Firma koupí přímo importéra, který je dosud ve vlastnictví PSA.

„Mezi důvody na straně PSA může patřit snaha omezit investice do rozvoje a řízení sítě, úspory na provozních nákladech či koncentrace zdrojů na jiné aktivity,“ soudí Knap. „Vzhledem k dobrému portfoliu značky lze předpokládat, že ani změna importéra vozů Peugeot v Česku nepřinese zásadní obrat v prodejích značky a neohrozí její pozici na trhu,“ odhaduje.

Peugeot a Citroën společně drží přes pět procent českého trhu s novými vozy, loni se jejich vozů u nás prodalo přes 16 tisíc. Automobilka slibuje, že zákazníci by neměli změnu poznat.

Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste. Registrace nových vozů stoupají 31 měsíců v řadě, takže se už přiblížily objemu prodejů před krizí v roce 2007.

Podívejte se, jak auta odvážejí z kolínské továrny, kde vznikají i peugeoty a citröeny:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.