Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Peugeot a Citroën si koupíte už jen od dealera. Francouzi šetří na zastoupení

  1:16aktualizováno  1:16
Konkurence na českém trhu s novými auty přiostřuje a nutí automobilky šetřit. Z tuzemska proto zmizí v polovině roku přímé zastoupení automobilky PSA, která vyrábí vozy Peugeot a Citroën. Distribuci značky získá česká pobočka švýcarského prodejce s automobily Emil Frey.
Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste.

Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste. | foto: AP

Jde o další značku, které se nevyplatí udržovat v Česku vlastní kanceláře. Už dříve začaly řídit tuzemské prodeje nových vozů ze zahraničí například Fiat nebo Nissan. Část aktivit přesunula do Maďarska Toyota, ta ale v Česku nechala prodejní či fleetové oddělení.

„Podobné případy se objevují u řady značek. Obvykle je to v situacích, kdy daný trh není pro automobilku strategicky klíčový a zároveň najde vhodného silného partnera, se kterým spolupracuje na rozvoji trhu. Ačkoliv tento přístup není úplně běžný v České republice, je často úspěšně používán v západní Evropě,“ říká Petr Knap, partner podnikového poradenství EY.

Podobný model razí na některých trzích Škoda Auto: například ve Švýcarsku nebo Finsku neprodává škodovky automobilkou či koncernem vlastněný importér, ale velký dealer.

Změnu zákazníci nepocítí

PSA přenechává distribuci svých modelů firmě Emil Frey nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Maďarsku a Chorvatsku. V Česku přitom Emil Frey peugeoty ani citroëny neprodává. „Emil Frey Group je skupinou PSA považována za efektivního obchodního partnera v tak důležité zemi,“ uvedla mluvčí PSA v Česku Lenka Martinová. Konkrétní důvod změny ale nesdělila. Firma koupí přímo importéra, který je dosud ve vlastnictví PSA.

„Mezi důvody na straně PSA může patřit snaha omezit investice do rozvoje a řízení sítě, úspory na provozních nákladech či koncentrace zdrojů na jiné aktivity,“ soudí Knap. „Vzhledem k dobrému portfoliu značky lze předpokládat, že ani změna importéra vozů Peugeot v Česku nepřinese zásadní obrat v prodejích značky a neohrozí její pozici na trhu,“ odhaduje.

Peugeot a Citroën společně drží přes pět procent českého trhu s novými vozy, loni se jejich vozů u nás prodalo přes 16 tisíc. Automobilka slibuje, že zákazníci by neměli změnu poznat.

Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste. Registrace nových vozů stoupají 31 měsíců v řadě, takže se už přiblížily objemu prodejů před krizí v roce 2007.

Podívejte se, jak auta odvážejí z kolínské továrny, kde vznikají i peugeoty a citröeny:

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Čínská CEFC chce koupit podíl ve společnosti, která vlastní televizi Nova

Nová grafika televize Nova

Čínská energetická a investiční skupina CEFC a česko-slovenská finanční skupina Penta Investment chtějí koupit od...

Nejsexističtější reklama roku: o titul se uchází Bernard i česká policie

Sexistická reklama Policie ČR.

Kampaň na černou dvanáctku a další piva z pivovaru Bernard nechtěně soutěží v hlasování o nejsexističtější reklamu roku...

Zpátky ke kořenům a využít hrozny dvakrát. Vinaři zpracovávají i slupky

Ilustrační foto

Mladé víno z letošního ročníku už je na stolech. Úroda z vinohradů se ale pořád zpracovává. Vinaři totiž vymýšlejí...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.