Píšou o tom čtvrteční Hospodářské noviny. Třetí největší americký řetězec s pizzou Papa John’s podle nich hodlá vstoupit na český trh ještě letos. "Chtěli bychom najít partnera, který by měl v horizontu pěti až sedmi let zájem o otevření 15 až 20 restaurací," řekla deníku Erin Snyderová, manažerka pro mezinárodní spolupráci Papa John’s.
Papa John’s přitom není sám, kdo se chystá proniknout na český trh. Formou franšízy chce v ČR podnikat podle listu i osm dalších amerických řetězců, jako například Great American Cookies či Marble Slab Creamery.
Česko je rájem fastfoodů
Americké řetězce se hrnou do Česka proto, že pozorují úspěšné výsledky již zavedených firem, jako je KFC, McDonald’s či síť Starbucks. Všem těmto řetězcům se v zemi daří.
"Naše podnikání hodnotíme jako velmi úspěšné," pochvaluje si v deníku Drahomíra Jiráková, mluvčí McDonald’s. "Česká republika je jedním z našich nejúspěšnějších trhů v Evropě společně s Polskem a Ruskem," říká regionální manažer KFC Libor Hubík navzdory tomu, že v roce 2010 řetězci v tuzemsku klesly tržby. (více zde) I Starbucksu se v Česku daří. Většina amerických fastfoodů tak plánuje podle listu další rozvoj.
McDonald’s chce otevírat 3 až 5 restaurací ročně, ty již fungující bude rekonstruovat a zavádět do nich kavárny. Starbucks má otevřít první pobočku mimo Prahu, a to v Ostravě. V KFC věří, že Česko má potenciál pro dalších 40 až 50 nových restaurací především ve městech nad 100 tisíc obyvatel a u frekventovaných dálnic. Jen letos jich chce otevřít sedm.
Konkurence zesílí
Konkurovat KFC chce ale v zemi druhý největší řetězec kuřecího rychlého občerstvení na světě Church’s Chicken - Texas Chicken. "Na trh ale vstoupíme, až najdeme vhodného partnera," sdělil HN viceprezident firmy pro rozvoj Bill Schreiber. Jeho společnost plánuje nejprve rozjet podnikání v Praze, později se porozhlédne po dalších oblastech. "Počet našich restaurací odhadujeme tak na 25 až 35," vysvětlil.
Partnera hledá i síť restaurací s nabídkou mléčných koktejlů Dairy Queen. "Jednáme se skupinou, která má vážný zájem o partnerství v Česku a zřejmě i v sousedních zemích. Rozhovory jsou ale v počáteční fázi," upozornil Amir Kremer, viceprezident pro mezinárodní expanzi sítě. První restaurace tak zřejmě neotevře dříve než za rok.
O chuti těchto řetězců roztáhnout se v Česku informovala loni v říjnu MF DNES. (více zde)