Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Českým drahám loni ubyli zákazníci. Viní z toho hlavně rozsáhlé výluky

  10:13aktualizováno  10:13
Českým drahám po letech růstu mírně klesl počet cestujících. Podle dopravce za to mohou zejména výluky a také nižší cena pohonných hmot, která lidi motivuje více jezdit autem. Zvedl se ale zájem o dálkové vlaky, informovaly České dráhy na páteční tiskové konferenci.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

České dráhy loni přepravily 169 716 000 lidí, o 429 tisíc méně než v roce 2014. Je to první pokles počtu cestujících po šesti letech.

Dráhy ale o loňských počtech mluví jako o udržení počtu cestujících. „Jsme rádi, že i přes rozsáhlé výluky se lidé neodklonili od železnice,“ řekl náměstek generálního ředitele ČD Michal Štěpán. Podle něj v některých dnech musely České dráhy kvůli výlukám denně vypravit až 500 autobusů. Výluky způsobila rekordní modernizace, kterou loni tuzemská železnice prošla.

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Českým drahám v roce 2015 i přes pokles počtu cestujících stouply tržby a přepravní výkon. To v praxi znamená, že lidé jezdí delší dobu.

Dálkovou mezinárodní dopravu loni podle Českých drah lehce ovlivnily kvůli uprchlické krizi dočasně zastavené spoje z Maďarska. Za celý rok ale mezinárodní doprava vykázala velký růst.

Českým drahám se dařilo i ve vnitrostátní dálkové dopravě. Na trase Praha - Ostrava vzrostl zájem cestujících o deset procent. V desítkách procent je podle Štěpána i nárůst na trase Praha - Brno. Pokles naopak zaznamenává regionální doprava. „Vidíme tu efekt levného tankování i demografických změn,“ dodal Štěpán.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.