Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští a rakouští strojvedoucí se už na hranicích nebudou střídat

  13:48aktualizováno  13:48
Na státních hranicích mezi Českem a Rakouskem se přestávají měnit strojvedoucí. Zaměstnanci Českých drah řídí u některých spojů rakouské lokomotivy Taurus až na hlavní nádraží v hlavním městě Horních Rakous Linci. V budoucnu by měli jezdit i rakouští strojvedoucí až do Českých Budějovic.

Velmi dlouho už podobná spolupráce ČD funguje s německými DB na vlacích EuroCity a EuroNight, kdy Češi jezdí do Drážďan nebo Lipska a Němci recipročně do Prahy. (ilustrační foto) | foto: Rostislav Jančar

O novince ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (Österreichische Bundesbahnen - ÖBB) informoval mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Samotné lokomotivy rychlíků a spěšných vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem se na hranicích nevyměňují již několik let.

Od nového jízdního řádu, který začne platit od 9. prosince, se po dohodě s ÖBB mezi Českými Budějovicemi a Lincem také rozšíří počet přímých spojů. Celkem mezi nimi bude pendlovat šest párů vlaků bez nutnosti přestupu.

"Provoz vlaků bez výměny strojvedoucích na hranicích znamená efektivnější provoz s menším rozsahem prostojů, zjednodušuje přeshraniční provoz, což může vést v některých případech k jeho zrychlení," uvedl mluvčí.

Perfektní němčina je podmínkou

Strojvedoucí ČD, kteří jezdí až do Lince, musí ovládat perfektně němčinu. Osm českých strojvedoucích prošlo školicím střediskem ÖBB v rakouském Wörthu stejně jako všichni jejich rakouští kolegové. "Příprava i závěrečná zkouška probíhala kompletně v němčině, což prověřilo jazykovou znalost našich zaměstnanců. Kurz byl zaměřen na znalost rakouských dopravních a návěstních předpisů a dalších potřebných norem," uvedl ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Strojvedoucí tak získali platnou licenci pro Rakousko a zároveň osvědčení od Rakouských spolkových drah.

Velmi dlouho už podobná spolupráce ČD funguje s německými DB na vlacích EuroCity a EuroNight, kdy Češi jezdí do Drážďan nebo Lipska a Němci recipročně do Prahy. Čeští strojvedoucí míří také na tratě v Polsku, konkrétně do Katovic nebo na Slovensku. Tam jezdí až do Štúrova na slovensko-maďarské hranici nebo do východoslovenského Trebišova.

Do Rakouska dosud jezdili čeští strojvůdci pouze do takzvané pohraniční přechodové stanice - to znamená třeba z Nových Hradů do Gmündu nebo na trase Znojmo - Vídeň do Retzu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.