"Mrzí mě, že Němci mají takové zpoždění. Podle mezivládní dohody se měly dálnice D5 (česká) a A6 (německá) propojit ve stejném termínu v roce 2006," řekl Petr Otásek, koordinátor stavby dvacetikilometrového obchvatu Plzně, který byl jako poslední stavba dálnice D5 Praha - Rozvadov otevřen v říjnu 2006.
"Poté, co jsme to my splnili, se téměř dva roky jezdilo z Rozvadova po dálnici jen kousek k německé severojižní dálnici A93," uvedl Otásek.
Mapa s vyznačenou trasou dálnice
Tím se na německém území uzavřelo napojení Česka na západní dálniční síť. V říjnu 2006 dokončili Němci dálnici vedoucí od Prahy přes Krušné hory na Drážďany a také úsek dálnice A6 od Rozvadova k severojižní dálnici A93, spojující Amberg, Řezno a Mnichov, čímž se poprvé v historii propojila východoevropská dálniční síť se západoevropskou. Z Česka se dá od té doby bez přerušení dojet například do Mnichova a Itálie.
Stavba posledního úseku dálnice A6 od křižovatky s A93 směrem na Norimberk do Pfreimdu přišla na 168 milionů eur (téměř 4,2 miliardy korun). Začala v červnu 2004, ale byla několikrát přerušena. Zahrnuje devět mostů, 11 nadjezdů, 12 podjezdů a dvě křižovatky.