Čeští zákazníci nakupují více aut

- Podle údajů domácích výrobních a oficiálních dovozních firem se za leden až únor 2000 prodalo 21 807 nových osobních automobilů, což je o 5 870 (o 36,83 procent) více než za stejné období roku 1999. Prodeje za leden až únor 2000 vykázalo celkem 33 značek - tuzemská Škoda Auto a 32 zahraničních automobilek. Škody Auto za uvedené období obsadila 48,6 procenta trhu, meziročně prodala za první dva měsíce o 2 658 vozů více, oficiální dovozci o 3 213 automobilů více.

Prodej užitkových vozidel se zvýšil o 8,6 procenta, za leden a únor se jich prodalo 1 970 kusů. Podíl domácích výrobců v tomto segmentu nedosahuje ani 13 procent, největší podíl v tomto segmentu drží vozidla značky Volkswagen.

Dařilo se i nákladním vozům, meziročně si polepšily o necelých 20 procent, celkem se za první dva měsíce prodalo 719 vozů. Prodeje nahlásili 4 domácí automobilky (Daewoo Avia, Tatra, Praga a Škoda Mnichovo Hradiště) a 9 zahraničních.

Nejprodávanější značkou v této kategorii vozidel se stala značka Iveco, domácí Daewoo Avia byla odsunuta na druhé místo.

Prodej autobusů za leden až únor 2000 vykázaly opět pouze tři domácí výrobci (Karosa, Sor a KH motor Centrum). Oproti stejnému období loňského roku, kdy byl podchycen prodej 38 autobusů, došlo ke zvýšení prodejů o 116 procent, na celkových 82 autobusů. Podíl domácích výrobců na trhu nových autobusů je roven 100 procent.