Češi si za dovolenou rádi připlatí, dvouhvězdičkové hotely mizí z katalogů

  12:30aktualizováno  12:30
Penziony a lacinější dvouhvězdičkové hotely v posledních letech mizí z katalogů cestovních kanceláří. Stále více Čechů si totiž na dovolené rádo připlatí za dražší hotel nabízející širší spektrum služeb. Podle cestovní kanceláře Exim Tours si mohou čeští klienti za dovolenou dovolit utratit více, zároveň chtějí aktivnější dovolenou.

Egyptské letovisko Marsá Alam u Rudého moře. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Zájem o dražší ubytování se pochopitelně odráží v tržbách cestovních kanceláří. Mizí totiž lacinější zájezdy. Dvouhvězdičkový hotel v Řecku na sedm nocí je možné pořídit za 12 tisíc korun, ceny čtyřhvězdičkových hotelů, které jsou mezi Českou klientelou nejvyhledávanější, začínají během letní sezóny na 16 tisících, uvedla výkonná ředitelka Exim Tours Romana Slížková.

Jeden z lídrů na českém trhu do konce letošního roku očekává zhruba šestnáctiprocentní meziroční nárůst tržeb na 6,7 miliardy korun a zisk ve výši 235 milionů korun. Podle marketingového ředitele Stanislava Zímy jde o souhrnná čísla za český i slovenský trh. Cestovní kancelář rovněž podle množství rezervací očekává, že jí počet klientů za letošní rok vzroste o 55 tisíc na 450 tisíc.

Největší objem zájezdů cestovní kancelář během letoška prodala do Turecka, Řecka a Egypta, které dohromady tvořily přibližně polovinu všech prodaných zájezdů. To je důsledek zlepšení bezpečnostní situace a nárůstu důvěry českých turistů v tyto destinace. Ty byly postižené úbytkem klientů zejména v roce 2016, kdy se kvůli obavám prodávaly zejména formou Last Minute zájezdů.

V posledních dvou letech ale naopak podle Zímy roste počet zájezdů, které cestovní kanceláře prodávají v předstihu. Zatímco před dvěma lety se formou First Minute prodávala necelá třetina zájezdů, letos předprodej tvořil téměř 44 všech prodaných dovolených u Exim Tours.

Nákup zlevněných dovolených s předstihem je podle Zímy trend, který český trh odkoukal v západních zemích. „Máme dokonce klienty, kteří se vrátí z dovolené a jdou si ihned zařídit další dovolenou,“ dodal.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

New York má nový trend, neonové chlaďáky fungují jako houbové farmy

Houby rostou v modře tónovaných mini-farmách, které mohou stát přímo v...

Je to nový trend v New Yorku. Vedle chlaďáků na nápoje, mléčné výrobky nebo čerstvou zeleninu se nově objevují i...

Žádné pokladny, žádné fronty. Futuristickým nákupům Amazonu roste konkurence

Obchod Amazon Go v americkém Seattlu

Podle vizionářů tkví budoucnost nakupování potravin v technologiích, které zruší pokladny a odstraní tak dlouhé fronty,...

Najdete na iDNES.cz