Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cestovka Solymar nechala turisty na Sicílii. Domů je dopravila Uniqa

  14:54aktualizováno  16:02
Pojišťovna Uniqa dopravila ve středu ráno ze Sicílie do Prahy přes sto klientů cestovky Solymar. Ti zůstali na palermském letišti proto, že byl zrušen jejich úterní let údajně kvůli tomu, že ho firma neuhradila. Solymar zatím problémy popírá. Mezi cestujícími byly i moderátorky Ester Janečková a Lejla Abbasová.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Mezi 112 turisty, kteří krátce před sedmou hodinou ráno na dorazili na letiště Václava Havla, byly rodiny s malými dětmi. Těch byla mezi turisty zhruba třetina

"Situace byla dramatická. Cestovka už od rána měnila dobu odjezdu. Když jsme v jedenáct dorazili na letiště, řekli nám, že letadlo v jednu odpoledne nepoletí a že nám dají do hodiny vědět náhradní řešení. To se nestalo. Nakonec nám zajistila odjezd následující den zhruba v pět hodin ráno pojišťovna Uniqa," řekla DNES.cz moderátorka Ester Janečková. Ta odjela na dovolenou se svou dcerou Sárou a s kamarádkou Lejlou Abbasovou, jejíž devítiměsíční syn David byl nejmladším účastníkem zájezdu.

Moderátorka doteď neví pravou příčinu zrušení úterního letu. Cestovka podle ní turistům říkala, že to bylo kvůli rozbitému letounu. "Moc hezké ale bylo, že mezi lidmi zavládla solidarita. Ačkoliv by všichni mohli být naštvaní, lidé si navzájem půjčovali jídlo a podporovali se. Zavládla tam nečekaně velmi příjemná atmosféra," dodala Janečková.

Pojišťovna hradila cestu sama

Pojišťovna Uniqa se rozhodla dopravit klienty Solymaru do Prahy proto, že se jí po zrušení plánovaného letu nepodařilo řadu hodin navázat s cestovkou spojení. "Po opakované neúspěšné snaze získat od odpovědných zástupců cestovky oficiální vyjádření a hodnověrné doložení jimi přislíbeného náhradního letu jsme se rozhodli ve večerních hodinách zajistit repatriaci postižených turistů na vlastní náklady," řekla mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. Podle ČTK se pojišťovně následně podařilo komunikaci s cestovkou navázat, nicméně Solymar nebyl schopen doložit, že náhradní let zajistí.

Cestovní kancelář má patrně problémy. U pojišťovny byla pojištěna proti úpadku jen do 2. července 2013. Spekuluje se o tom, že úterní let byl zrušen proto, že ho nezaplatila. Samotná cestovka však v úterý na dotaz iDNES.cz odpověděla, že potíže nemá. "Žádné problémy nemáme, let byl zaplacen a jedná se o konkurenční boj v České republice. Jednáme všemi způsoby a v souladu se zákonem, aby tato situace byla vyřešena ne na mediální úrovni, ale k uspokojení cestujících," uvedl jednatel Solymaru Jan Pfeifer.

Cestovka nabízela zájezdy na slevové vouchery

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) prodala cestovka v předchozích měsících přes slevový portál Slevomat.cz 750 voucherů na zájezdy v termínu od dubna do listopadu letošního roku. "Cestovka se specializovala hlavně na organizaci zájezdů do západní Sicílie, kam nabízela i v termínech hlavní sezóny velmi levné pobyty včetně ubytování v hotelech vyšší kategorie," řekla tajemnice AČCKA Kateřina Petříčková.

Kolik turistů na svou dovolenou ještě neodjelo, není zatím jasné, podle Petříčkové však velká část těch, kteří si voucher nakoupili, už na dovolenou se Solymarem odjela. Uniqa však upozorňuje, že pokud by měl někdo zájezd zaplacen a nakonec na něj neodjel, musí svojí pohledávku uplatňovat nejprve u cestovky, až poté u pojišťovny.

Cestovka změnila majitele

"Cestovka totiž dosud oficiálně nesdělila své stanovisko ke vzniklé situaci a neuvedla konkrétní důvod svých potíží. Pokud by bylo v budoucnu oznámeno, že CK z důvodu insolvence končí svou činnost, lze poté uplatnit nároky vzniklé do 2. července 2013 vůči Uniqa, u níž bylo do tohoto data platné krytí pro případ úpadku CK," vysvětlila Svobodová.

Podle ní byla cestovka dlouhá léta bezproblémovým klientem pojišťovny. Nedávno se však Uniqa dozvěděla o změně vlastnické struktury a také o změnách ve skladbě a objemech obchodů, a proto smlouvu vypověděla.

Majitelem CK Solymar byl až do července podle obchodního rejstříku Alonso Melero Pascual, který stál také za cestovní kanceláří Prázdninový klub Evropa, která ukončila činnost. Současným majitelem CK Solymar je Jan Pfeifer.

V České republice nyní působí okolo 986 cestovních kanceláří, které loni na tuzemském trhu prodaly zhruba dva miliony zájezdů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Obchody mimo rámec zákona. Stát toleruje netransparentní společnosti

Stát obchoduje s firmami, které nedodržují zákony, uvedla v pondělí poradenská společnost Bisnode. Povinností zadavatelů zakázek je uzavírat smlouvy pouze s...  celý článek

Ilustrační foto
Další tři města nechtějí stará auta v centru. Zvažují, že jim omezí vjezd

Padesát čtyři německých měst již zakázalo vjezd starším vozidlům. V tuzemsku k takovému kroku zatím nikdo nenašel odvahu. Vážně o ­tom však uvažuje šest obcí;...  celý článek

Celníci v areálu v Nupakách nedaleko Prahy zadrželi v kamionu 250 krabic...
Zajišťovací příkazy na FAU byly v pořádku, říkají celníci. Podají stížnost

Celní správa podá kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu kvůli tomu, že v pátek soud zrušil zajišťovací příkazy celního úřadu vůči firmě FAU. Správa je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.