Cestovka Sunny Days přiznala chybu za zpožděné lety, nikomu prý nedluží

  • 32
Cestovka Sunny Days se zhruba po týdnu rozhodla vysvětlit, proč její klienti v Česku i v zahraničí museli hodiny čekat na zpožděné letadlo. Za situaci je prý sama odpovědná kvůli chybám v komunikaci, které už ale vyřešila. Zároveň popřela informace, že by letecké společnosti Karthago Airlines dlužila přes 300 tisíc eur.

Předminulý víkend čekalo na tuniském ostrově Džerba 300 českých klientů cestovky, další tři stovky zůstaly na letištích v Brně a Ostravě. - čtěte Stovky klientů Sunny Days se v Česku a Tunisku nedočkaly letadla

Cestovka uvedla, že k problému došlo kvůli chybám v komunikaci uvnitř firmy a z důvodu vysokého vytížení dopravních kapacit o daném víkendu. Konkrétnější být nechtěla, podle všeho si ale u cestovky objednalo zájezd víc klientů, než se jich mohlo vejít do letadla. Mediální zástupce firmy Ondřej Potyka to vysvětluje nečekaně velkým zájmem o zájezdy na poslední chvíli.

"Na začátku roku se prodalo velmi nízké procento zájezdů, většina klientů čekala s nákupem na poslední chvíli," uvedl Potyka na tiskové konferenci, na kterou nikdo z vedení firmy nepřišel. Zájezdů je teď podle něj nedostatek a jejich cena meziročně vzrostla.

Cestovka přitom na stránkách inzeruje kolem deseti nabídek last minute s dnešním datem. Například za týden v Tunisku si účtuje částku od 3 990 korun.

Firma nasmlouvala další letadla

Cestovka se prý z chyby poučila a slíbila, že se nebude opakovat. Pro lepší komunikaci s klienty zřídí takzvanou zelenou linku a kvůli nedostatečné kapacitě letadel uzavřela smlouvu s další leteckou společností z EU. Její jméno ale odmítla sdělit. V současné době létají klienti Sunny Days s letadly ČSA, SkyEurope a Nouvelair.

Poškození klienti na odletu z Česka prý souhlasili s náhradou v podobě prodloužení dovolené o několik dnů. Ti, kterým se dovolená v cizině neplánovaně protáhla, údajně dostanou slevu na příští zájezd. Celkem 12 smluv zákazníci stornovali.

Firma popřela informace, že dluží aerolinkám Karghago Airlines, se kterými v minulosti spolupracovala, přes 300 tisíc eur (zhruba 7,6 milionu Kč). Brání se i spekulacím o krachu. "Sunny Days není dlužníkem, nemá závazky vůči svým partnerům," uvedl Potyka.

Podle informací MF DNES ze zdrojů ČSA má ale cestovka problémy s placením a spekuluje se o její budoucnosti. Redakce zaznamenala i několik stížností na to, že cestovka často na poslední chvíli mění termíny odletů.

Největší český internetový prodejce zájezdů Invia. cz před časem přestal zájezdy Sunny Days nabízet. "Obchodní oddělení vyhodnotilo, že to tak bude lepší pro naše klienty," odůvodnil krok bez bližšího vysvětlení marketingový manažer portálu Michal Tůma.

Jak jsou obsazené zájezdy na další týdny, Potyka odmítl sdělit, podle něj ale poptávka po zájezdech neklesla, v posledních dnech naopak roste.

,