Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cestovka Tomi Tour je v insolvenci, majetek nestačí na pokrytí dluhů

  18:50aktualizováno  18:50
Cestovka Tomi Tour je ode dneška po několika neúspěšných pokusech v insolvenčním řízení. Z návrhu vyplývá, že společnost, jejíž tváří byl Václav Fischer, má závazky ve výši 28,97 milionu korun, hodnota majetku je ale nižší.

V Egyptě na Makadi | foto: Simona Nováková

Návrh na insolvenci podala sama cestovní kancelář. Vyplývá to z informací zveřejněných v insolvenčním rejstříku.

Soud rozhodnutím vyzývá věřitele Tomi Tour, kteří chtějí své pohledávky uplatnit v insolvenčním řízení, aby u něj podali přihlášku pohledávky.

CK Tomi Tour vyhlásila úpadek v pátek 17. července, a to kvůli chybějící hotovosti. V zahraničí zůstalo přes 3 200 rekreantů. Jejich návrat do vlasti hradila slovenská pojišťovna Union, která celkové náklady vyčíslila na 19 milionů korun. - čtěte více o krachu Tomi Tour

Pojišťovna Union před několika týdny oznámila, že českým klientům kanceláře, kteří nemohli odcestovat na zaplacený zájezd, uhradí náklady v plné výši. Celkem jde o více než 13 tisíc lidí, konečná suma přesahuje 161 milionů korun.

"Deklarovaný úpadek české CK Tomi Tour Praha se ve smyslu pojistných podmínek prokázal," uvedla mluvčí Judita Smatanová. Dodala však, že auditoři zjistili v účetní evidenci "cestovky" hrubé nesrovnalosti.

Hospodařením Tomi Tour, jejíž tváří byl obchodní ředitel Václav Fischer, se zabývá policie. Objevily se například informace, že kancelář inkasovala peníze od klientů a partnerů do poslední chvíle, ačkoliv bylo jasné, že se zájezdy neuskuteční.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.