Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cestovky lákají na virtuální hotely a výletní lodě

  1:00aktualizováno  1:00
Tuzemští prodejci dovolených začínají vábit Čechy na dosud nepostavené hotely a lodě. Postupují stejně jako developeři – zákazníky se snaží ulovit na pěkné virtuální obrázky ještě nedokončených míst. V zahraničí je to podle odborníků běžné, ale do Česka tento trend teprve přichází.

Vizualizace hotelu Apollo Blue Palace na řeckém ostrově Rhodos. | foto: Neckermann

"Dělají to hlavně v Německu. Lidé si tam na to zvykli. Místní prodejci to nabízejí zatím zřídka, protože mají strach, že to Češi nekoupí," říká Petr Chylík z internetové agentury Last.cz, jež sama prodává místa na dokončovanou loď Costa Luminosa, která vyrazí na první plavbu v květnu.

Cestovky lákají lidi na virtuální obrázky proto, že si dohadují kontrakty s ubytovnami rok až dva dopředu, kdy se hotel teprve začíná stavět. Hoteliér ho pak po dostavění musí naplnit, aby se mu vrátila velká investice.

V cizině sleva, v Česku ne

"Je zde riziko, že v prvních termínech budou nějaké malé nedodělky, ale hotely a kanceláře právě proto nabízejí na tyto zájezdy až 50procentní slevy na ubytování," vysvětluje Chylík. Podle něho to může být pro turisty, kteří nejsou puntičkáři, příjemná kompenzace.

V tuzemsku však Češi slevu za "přimhouřené oko" nad případnou horší kvalitou v ceně zájezdu nevidí.

"U nás není běžné, že jsou na takovéto zájezdy poskytovány slevy. Virtuální obrázky se však v Česku nabízejí výjimečně," tvrdí Michal Tůma ze společnosti Invia.cz, jež na webu nabízí zhotovené vizualizace hotelu Apollo Blue Palace na řeckém ostrově Rhodos.

Tyto obrázky, jež všem českým i zahraničním prodejcům dodala německá cestovní kancelář Neckermann, zobrazují například palmu a bazének tak, že vedle něj stojící hotel vypadá jako malá krabička sirek.

"Takovouto zpackanou fotomontáž, to jsem ještě neviděl. Je to úsměvné," komentuje obrázky mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Pokud však hotel bude dostavěn včas a po chodbách nebudou běhat uklízeči s mopem či elektrikáři se žárovkami, tak podle něho není třeba poskytovat slevy.

"Pokud to hrozí, tak by na to seriózní kancelář měla upozornit," uvedl.

Podle tuzemských agentur však nedodělky u tohoto konkrétního zájezdu nehrozí, protože hotely v letovisku už stojí.

"Fotografie budou společností Neckermann v co nejkratší době aktualizovány," říká Zdeňka Bartošová z agentury eTravel.cz, jež tento zájezd také nabízí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

daně
Nová Sněmovna změní život zaměstnanců i podnikatelů. Tvrdí, že k lepšímu

Politické strany, které usednou v novém parlamentu, se chystají změnit podmínky pro podnikání. Podle předvolebních slibů chtějí snižovat daně z příjmů pro...  celý článek

Lidé na volby prosázeli už 60 milionů
Volby jako hazard. Češi utratili v sázkách na Sněmovnu přes 100 milionů

Sázky na sněmovní volby překonaly 100 milionů korun. Převýšily tak více než dvojnásobně rekordní politickou událost, kterou byly prezidentské volby z roku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kdo vám pošle důchod? Den po volbách se řeší obří tendr na výplatu penzí

Ministerstvo práce a sociálních věcí vypsalo první pracovní den po volbách obří zakázku na jeden z nejdůležitějších IT systémů státu – na výplatu důchodů. Ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.