Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový servis ČEZ pro klienty: čekání, zmatky a komplikace

  5:00aktualizováno  5:00
Téměř čtyři měsíce poté, co ČEZ spustil přechod na nový zákaznický systém, si někteří jeho klienti stále stěžují na problematickou komunikaci s firmou a dlouhé čekací lhůty. Změna tarifu, fakturace energií nebo přepis odběrného místa se tak neúměrně protahují.
ČEZ

ČEZ | foto: Jan StrouhalMF DNES

ČEZ spustil přechod na nový zákaznický systém v polovině září. Klienti asi měsíc nemohli provádět jakékoliv změny v zákaznických smlouvách. Problémy však přetrvávají.

Několikaměsíční anabázi s ČEZ zažívá třeba Martin Filipczyk. V srpnu letošního roku se rozhodl pro jiný tarif, který mu firma kvůli výše zmíněnému výpadku změnila až v listopadu. Před několika týdny si chtěl telefonicky ověřit cenu tarifu pro příští rok, na zákaznickou linku se mu však dovolat nepodařilo. „Po dvaceti minutách vyzvánění jsem to vzdal,“ popsal Filipczyk MF DNES. ČEZ přitom uvádí, že průměrná čekací doba při volání do call centra je 6,5 minuty.

Filipczyk po neúspěchu s telefonem poslal dotaz na informační e-mail ČEZ, a když se ani po týdnu nedočkal odpovědi, napsal stejný dotaz prostřednictvím svého účtu ČEZ on-line. Odpověď na první e-mail dorazila asi po deseti dnech, z druhého se dozvěděl, že cena na příští rok je vyšší než ta, kterou mu firma dříve slíbila.

Opět proto zvedl telefon, aby si nechal rozporuplné informace vysvětlit. „Opět ani po dvaceti minutách nebyl hovor spojen,“ popisuje muž.

Podobné zkušenosti mají i další zákazníci. Stačí si pročíst příspěvky na facebookové stránce ČEZ. Například uživatel Jan Nedvěd popisuje, že už se 3,5 měsíce neúspěšně snaží o přepis energií na novou nájemnici. „Právě mi byl po 140 minutách čekání na přepojení na operátora ukončen hovor,“ píše v úvodu svého příspěvku z 20. prosince.

Přetížení linky je přechodný stav, tvrdí ČEZ

Dále se zmiňuje mimo jiné o tom, že na jeho účtu ČEZ on-line skončily omylem jako přílohy u požadavků soukromé e-maily ostatních klientů ČEZ. Podle mluvčí ČEZ Barbory Půlpánové to způsobila individuální chyba operátora.

„S panem Nedvědem je v kontaktu naše reklamační oddělení a situaci s ním řeší,“ uvedla Půlpánová. A uklidňuje klienty s tím, že přetížení zákaznické linky je přechodný stav, který podle ní opadne. Vedení ČEZ však už v polovině října tvrdilo, že se komplikace spojené se změnou systému podařilo vyřešit.

Komplikace mohou potkat také klienty, kteří chtějí odejít ke konkurenci. Mluvčí alternativního poskytovatele energií Bohemia Energy Alžběta Šťastná uvedla, že zákazníci přecházející od ČEZ k jejich společnosti si nejčastěji stěžují na nevystavené či pozdě vystavené konečné vyúčtování nebo na předepsané zálohy na období, kdy už od ČEZ energii neodebírali.

Změna systému čeká i další distributory

Stejný problém však zaznamenal i innogy, někdejší RWE. „V posledních dnech registrujeme drobné komplikace. Jedná se o delší čekací dobu připojení u zákazníků, kteří mají s innogy obchodní smlouvu na odběr elektrické energie, nicméně jejich distributorem zůstává nadále ČEZ,“ popsal mluvčí Martin Chalupský.

ČEZ odstartoval kompletní přeměnu zákaznického systému v souvislosti s takzvaným unbundlingem, tedy povinností oddělit prodej od distribuce elektřiny. Společnost se v zásadě rozdělí na dvě nezávisle na sobě fungující firmy. Stejný úkol čeká i další distributory, tedy E.ON a Pražskou energetiku.



Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Každý Čech dluží 161 500 korun. Stát musí splatit celkem 1,714 bilionu

Trezory do banky přibyly až později, o čemž svědčí mj. i to, že firma A. Ippen...

Státní dluh v pololetí vzrostl proti konci roku 2017 o zhruba 89 miliard korun na 1,714 bilionu korun. Za růstem dluhu...

Sklárna ve slovácké Květné kvůli ruskému trhu propustí desítky lidí

Den otevřených dveří ve sklárně v Květné na Uherskohradišťsku (21. 7. 2018)

Sklárna v Květné na Uherskohradišťsku propustí v nejbližších týdnech desítky zaměstnanců. Nemá totiž dost zakázek na...

Bakalářská práce exministra Krčála je shodná v 28 procentech, řekl rektor

Petr Krčál, ČSSD, kandidát na ministra bpráce a sociálních věcí.

Kontrola bakalářské práce exministra Petra Krčála na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně ukázala, že se obsahově shoduje v...

Najdete na iDNES.cz