Systém ČEZ má problémy. Firmu opustili manažeři zodpovídající za zákazníky

  10:07aktualizováno  10:07
Energetické společnosti ČEZ se už několik měsíců nedaří rozchodit nový zákaznický systém a zajistit řádné fungování kontaktních center. Firmu opustili manažeři odpovědní za kontakt se zákazníky, podle společnosti to však s problémy nesouvisí.
Elektřina

Elektřina | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Energetická společnost ČEZ ještě loni v létě slavila úspěch v mezinárodní soutěži kontaktních center za způsob, jakým jedná se svými zákazníky. To se zdá z dnešního pohledu jako dávná minulost a manažeři, kteří za tehdejšími úspěchy stáli, nyní firmu potichu opouští.

V ČEZ skončil někdejší generální ředitel ČEZ Zákaznické služby Igor Šmucr i jeho nástupce Aleš Kubík. Podle obchodního rejstříku oba opustili radu jednatelů ČEZ Zákaznické služby loni v listopadu. Za jednání se zákazníky tak nově odpovídá nový šéf ČEZ Prodej Michael Pupala.

Oba manažeři z energetické společnosti s 3,5 milionu odběrných míst odešli v době, kdy ČEZ bojuje s přechodem na nový zákaznický systém. Ten se ČEZ už měsíce nedaří pořádně rozchodit. Výsledkem je, že zaměstnanci zákaznických a call center nemohou vyřešit základní požadavky jako převod odběrného místa či změnu tarifu. Zpožďovalo se i vyúčtování faktur (více o problémech se systémem čtěte zde a zde).

Informaci o Šmucrově a Kubíkově odchodu potvrdil mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Podle vyjádření společnosti však není důvodem nezvládnutý přechod na nový systém, ale postupné utlumení činnosti ČEZ Zákaznické služby, které povede až k jejímu úplnému zrušení. „Pokud nějaká společnost de facto přestává existovat, znamená to z logiky věci také zrušení některých manažerských funkcí,“ uvedl Gazdík.

Důvodem ukončení činnosti ČEZ Zákaznické služby je oddělení distribučních služeb od zbylých aktivit tuzemské energetické jedničky. Takzvaný unbundling nařizují evropská pravidla a jak ČEZ Distribuce, tak ČEZ Prodej si budou své zákazníky v budoucnu obsluhovat samy. Do obou firem se tak postupně rozdělí i necelá tisícovka zaměstnanců.

Stabilizace do Vánoc? Do kterých?

Zatím však panuje v kontaktních centrech ČEZ kvůli problémům s novým systémem neutěšená situace. „Bylo nám slíbeno, že se situace stabilizuje do Vánoc, ale neřekli nám do jakých,“ říká napůl s humorem a napůl vážně zdroj z ČEZ, se kterým měla MF DNES možnost pod zárukou anonymity hovořit. Situaci pak přirovnává k době, kdy státu nefungoval registr vozidel.

Řada pracovníků kontaktních center proto firmu opustila. Fluktuaci přiznává i Gazdík s tím, že se ČEZ daří stavy doplňovat. Nové zaměstnance je však potřeba proškolit, což vyřízení nezpracovaných zákaznických požadavků nadále prodlužuje. A nábor nových lidí navíc ztěžuje i aktuální nízká nezaměstnanost.

Zbylí zaměstnanci musí nahromaděné požadavky často vyřizovat v rámci přesčasů po pracovní době a o víkendech. Někteří loni přečerpali zákonný limit 150 hodin za rok a ČEZ s nimi uzavřel dohodu o dalších 400 hodinách. „To je ovšem maximální limit, nikoliv číslo odpovídající odpracovaným hodinám,“ říká Gazdík. Podle zdroje z ČEZ však bude při stávajícím tempu letos nutné dodatky o 400 hodinách přesčasů podepisovat už na jaře.

ČEZ odstartoval přechod na nový systém oficiálně v září, kdy během tří týdnů nebylo možné zpracovávat žádné požadavky. V říjnu vedení firmy uvedlo, že zákaznický systém začal fungovat.

Avšak uvedení do standardního režimu stále nefunguje. V prosinci tak ČEZ dokonce na pár dní uzavřel svá zákaznická centra.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Pražský radní Dolínek míří do vesmíru, chce založit „českou NASA“

Petr Dolínek

Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek, známý především kontroverzním rozhodnutím o zboření Libeňského mostu, míří výš....

Matky, které si nemohou přivydělávat, tratí 180 miliard, tvrdí ekonom

práce, děti, žena, matka

Kdyby matky v Česku po roce narození dítěte pracovaly 13 hodin týdně, získaly by celkem 60 miliard a ekonomika by se...

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...



Najdete na iDNES.cz