Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Systém ČEZ má problémy. Firmu opustili manažeři zodpovídající za zákazníky

  10:07aktualizováno  10:07
Energetické společnosti ČEZ se už několik měsíců nedaří rozchodit nový zákaznický systém a zajistit řádné fungování kontaktních center. Firmu opustili manažeři odpovědní za kontakt se zákazníky, podle společnosti to však s problémy nesouvisí.
Elektřina

Elektřina | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Energetická společnost ČEZ ještě loni v létě slavila úspěch v mezinárodní soutěži kontaktních center za způsob, jakým jedná se svými zákazníky. To se zdá z dnešního pohledu jako dávná minulost a manažeři, kteří za tehdejšími úspěchy stáli, nyní firmu potichu opouští.

V ČEZ skončil někdejší generální ředitel ČEZ Zákaznické služby Igor Šmucr i jeho nástupce Aleš Kubík. Podle obchodního rejstříku oba opustili radu jednatelů ČEZ Zákaznické služby loni v listopadu. Za jednání se zákazníky tak nově odpovídá nový šéf ČEZ Prodej Michael Pupala.

Oba manažeři z energetické společnosti s 3,5 milionu odběrných míst odešli v době, kdy ČEZ bojuje s přechodem na nový zákaznický systém. Ten se ČEZ už měsíce nedaří pořádně rozchodit. Výsledkem je, že zaměstnanci zákaznických a call center nemohou vyřešit základní požadavky jako převod odběrného místa či změnu tarifu. Zpožďovalo se i vyúčtování faktur (více o problémech se systémem čtěte zde a zde).

Informaci o Šmucrově a Kubíkově odchodu potvrdil mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Podle vyjádření společnosti však není důvodem nezvládnutý přechod na nový systém, ale postupné utlumení činnosti ČEZ Zákaznické služby, které povede až k jejímu úplnému zrušení. „Pokud nějaká společnost de facto přestává existovat, znamená to z logiky věci také zrušení některých manažerských funkcí,“ uvedl Gazdík.

Důvodem ukončení činnosti ČEZ Zákaznické služby je oddělení distribučních služeb od zbylých aktivit tuzemské energetické jedničky. Takzvaný unbundling nařizují evropská pravidla a jak ČEZ Distribuce, tak ČEZ Prodej si budou své zákazníky v budoucnu obsluhovat samy. Do obou firem se tak postupně rozdělí i necelá tisícovka zaměstnanců.

Stabilizace do Vánoc? Do kterých?

Zatím však panuje v kontaktních centrech ČEZ kvůli problémům s novým systémem neutěšená situace. „Bylo nám slíbeno, že se situace stabilizuje do Vánoc, ale neřekli nám do jakých,“ říká napůl s humorem a napůl vážně zdroj z ČEZ, se kterým měla MF DNES možnost pod zárukou anonymity hovořit. Situaci pak přirovnává k době, kdy státu nefungoval registr vozidel.

Řada pracovníků kontaktních center proto firmu opustila. Fluktuaci přiznává i Gazdík s tím, že se ČEZ daří stavy doplňovat. Nové zaměstnance je však potřeba proškolit, což vyřízení nezpracovaných zákaznických požadavků nadále prodlužuje. A nábor nových lidí navíc ztěžuje i aktuální nízká nezaměstnanost.

Zbylí zaměstnanci musí nahromaděné požadavky často vyřizovat v rámci přesčasů po pracovní době a o víkendech. Někteří loni přečerpali zákonný limit 150 hodin za rok a ČEZ s nimi uzavřel dohodu o dalších 400 hodinách. „To je ovšem maximální limit, nikoliv číslo odpovídající odpracovaným hodinám,“ říká Gazdík. Podle zdroje z ČEZ však bude při stávajícím tempu letos nutné dodatky o 400 hodinách přesčasů podepisovat už na jaře.

ČEZ odstartoval přechod na nový systém oficiálně v září, kdy během tří týdnů nebylo možné zpracovávat žádné požadavky. V říjnu vedení firmy uvedlo, že zákaznický systém začal fungovat.

Avšak uvedení do standardního režimu stále nefunguje. V prosinci tak ČEZ dokonce na pár dní uzavřel svá zákaznická centra.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Mladík šel do práce 22 kilometrů pěšky. Šéf mu za oddanost daroval auto

Americký student Walter Carr byl z nečekaného daru dojatý.

Walter Carr, osmnáctiletý nováček ve stěhovací firmě Bellhops, měl svou první práci odvést v domě v americkém Pelhamu....

Čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru, mezery se neosvědčily

Čokoláda Toblerone

Tradiční švýcarská čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru. Její americký majitel předloni zvětšil mezery...

Další z rubriky

Boj o peníze pro firmy: investiční pobídky ano, ale ne pro montovny

Montážní linka Fordu v Kentucky

Chcete finančně podpořit? Už nebude stačit, abyste tu postavili jednoduchou montovnu, budete muset přinést něco navíc,...

Firmy dopřávají lidem kvalitnější pracovní pomůcky, hlídají ale plýtvání

Ilustrační snímek

Nízká nezaměstnanost nahrává firmám vyrábějícím pracovní oblečení, boty a ochranné pomůcky. Zhruba šestimiliardový trh...

Svatby jako řemen. Svatební agentury mají čím dál víc práce

Svatba pořádaná společností White Agency

Kdo tvrdí, že manželství není v módě, neví, o čem mluví. Jen loni bylo podle Českého statistického úřadu uzavřeno téměř...

Najdete na iDNES.cz