Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČEZ spustil šrotovné, zákazníkům dá slevu na nové spotřebiče

  10:26aktualizováno  14:55
ČEZ dnes začal svým zákazníkům dávat "šrotovné" 1 000 korun při nákupu nových energeticky úsporných spotřebičů. Při odevzdání starých si mohou levněji koupit například ledničku nebo pračku. Další hráč na trhu s elektřinou, jihočeský E.ON, začne dávat zákazníkům slevu 500 korun.

Zákazníci ČEZ, kteří se při nákupu v kamenných obchodech do 15. června prokážou platnou smlouvou, si mohou vybrat zboží třídy A+ a A++ s tisícikorunovou slevou. Jsou to například pračky, myčky, sušičky a další výrobky, které šetří elektřinu.

Na rozdíl například od šrotovného na automobily, které je plošné, se nová marketingová akce týká jen zákazníků největší české firmy. Pražané na slevu nedosáhnou, protože v metropoli distribuuje elektřinu společnost PRE.

"Řádově to má vystačit až na 9 až 12 tisíc kusů spotřebičů," odhadl ředitel marketingu firmy ČEZ Milan Mika. Přestože náklady energetický obr nechce zveřejnit, akce ho bude stát odhadem kolem deseti milionů.

Na internetu je zboží přesto levnější

Ten, kdo bude chtít získat třeba novou pračku, bude muset navštívit prodejnu Datart nebo Euronics. V jiných sítích slevy neplatí. Na internetu v těchto prodejnách je přesto možné sehnat zboží levněji i ve srovnání s tím, kolik zaplatí zákazník za stejný kus v kamenných obchodech po započítání slevy.

Obě firmy dovezou vybrané zboží zdarma a na oplátku budou vyžadovat starý spotřebič stejného druhu nebo doklad o jeho ekologické likvidaci.

Jako důvod, proč polostátní ČEZ podporuje jen dvě sítě elektroprodejen, uvedla společnost, že Euronics je nejširší síť v Česku (má 190 obchodů) a Datart má údajně výhodný systém distribuce zdarma.

Electro World působí převážně v Praze a okolí a vzhledem k tomu, že je akce orientovaná na zákazníky ČEZ, tedy mimopražské, nemělo by smysl, aby se ho "šrotovné" týkalo.

Konkurenci se ale slevy poskytované dvěma velkým hráčům na trhu s elektronikou přesto nelíbí. "Považujeme to za nešťastné řešení znevýhodňující ostatní podnikatele na vysoce konkurenčním trhu s elektrospotřebiči," sdělil dříve ČTK generální ředitel Electro Worldu ČR Jiří Klíčník.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže předběžně vyšetřuje, zda se firma ČEZ nedopustila protisoutěžního jednání.

Podobné slevy měl loni E.ON

Podobnou akci již v roce 2007 zorganizovala společnost E.ON. Lidé, kteří tehdy při nákupu energeticky úsporné pračky, myčky či kombinované chladničky Whirlpool předložili v prodejně fakturu za elektřinu od E.ON, mohli ušetřit 17 až 28 procent.

Na šrotovné ČEZ rychle zareagoval jihočeský E.ON. Od poloviny května začne vyplácet příspěvek 500 korun na nákup nových, energeticky úsporných spotřebičů. Peníze mohou zákazníci firmy získat na nákup nové chladničky, mrazáku, pračky, sušičky, myčky nádobí nebo vestavné trouby, ale jen značky Whirlpool. Nezáleží na tom, kde výrobek koupí.

Pokud poté zašlou kopii účtenky spolu s vyplněnou slevovou poukázkou, kterou získají na www.energieplus.cz, obdrží za každý úsporný spotřebič 500 korun na svůj bankovní účet. Akce má trvat do poloviny července.

E.ON zásobuje elektřinou 1,2 milionu odběratelů na jihu Čech a Moravy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.