Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Chile začne platit zákon chránící děti před kindervajíčky a HappyMealy

  7:49aktualizováno  7:49
Chilská vláda novým zákonem bojuje proti dětské obezitě. Zakázána bude reklama cílená na děti prostřednictvím hraček. Tedy to, na čem stojí marketingový model třeba vajíček Kinder Surprise nebo krabičky s hračkou HappyMeal od McDonald’s.

Globální řetězec McDonald’s bývá obviňován z podpory obezity u dětí. Na snímku jsou gruzínské děti v pobočce řetězce v metropoli Tbilisi. | foto: ČTK

Obezitou trpí v Chile asi čtvrtina dospělé populace, nadváhu má dokonce 40 procent dospělých Chilanů. Příští měsíc proto začne platit zákon, jímž chce vláda obyvatelstvo před tloustnutím chránit. Reguluje informace na obalech potravin a reklamu cílenou na děti a nezletilé.

Podle španělského deníku El País zákon zřejmě v Chile bude znamenat konec pro takzvaná kindervajíčka a změny pro dětské „šťastné krabičky“ v řetězcích rychlého občerstvení.

Zákon o nutričních hodnotách potravin a související reklamě, který začne platit 27. června, se týká obalů potravin, prodejů ve školních obchodech a reklamy zaměřené na děti mladší 14 let. Třetina chilských dětí do sedmi let má nadváhu a deset procent dětí v této věkové kategorii je obézních.

Ministr zdravotnictví varuje: kindervajíčko je trik

„Vajíčko s překvapením láká děti trikem, a proto by nemělo být prodáváno v naší zemi. Krabička McDonaldu má vysoké hodnoty kritických živin, a proto nemůže být podávána s reklamou cílenou na děti. Takže krabička tak, jak vypadá dnes, není šťastná,“ řekl Tanto Pizarro z chilského ministerstva zahraničí místnímu rozhlasu ADN.

Podle nového zákona budou muset balené potraviny mít štítek, který informuje o hodnotách cukru, sodíku a živočišných tuků a o kaloriích. Pokud tyto hodnoty překročí limity stanovené ministerstvem zdravotnictví, bude muset být výrobek označen černým symbolem s bílými písmeny. Ten už se na některých výrobcích v chilských supermarketech začíná objevovat.

Takové výrobky se nebudou smět prodávat ve školních zařízeních. Některé chilské regiony je zakážou i v okolí škol. Žádný z výrobků, který bude označen černobílým symbolem, nebude smět také zahrnovat reklamu cílenou na nezletilé.

Takzvané „šťastné krabičky“ sice nespadají do kategorie balených potravin, ale podle nového chilského zákona nebudou smět být potraviny jako hranolky či hamburgery propagovány hračkami.

Autoři: ,



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Vlak v Japonsku vyjel o 20 vteřin dříve. Společnost se omluvila

Rychlovlak šinkanzen vjíždí do stanice Kjóto.

Několikaminutové zpoždění vlaků na českých železnicích pro cestující nebývá překvapením. V Japonsku jsou vlaky však...

Majitel Albertu testuje v prodejně robota. Projíždí mezi regály a radí

Robot Marty v americkém obchodě

Jmenuje se Marty a je vyšší než ostatní zaměstnanci i zákazníci, a také podstatně chladnější. Je to totiž robot,...

Kritika svátečních kelímků od Starbucks. Není jasné, zda jsou „gay friendly“

Vánoční kelímek Starbucks 2017

Spekulacím o vyjádření motivu čelí letošní sváteční kelímky kávového řetězce Starbucks. Design kelímků budí dojem, že...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.