Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chipsy a čokoláda pod zámek?

aktualizováno 
Že děti dávají přednost potravinám bohatým na energii před těmi, které by měly jíst nejvíce, protože obsahují důležité nutriční prvky, je notoricky známá věc. Mléčné výrobky, cereálie, ovoce a zelenina blednou v dětských očích vedle takových lákadel, jako jsou bonbony, sušenky, chipsy, slané sušenky nebo tyčinky. Zajímavé však je, že do dnešního dne neexistuje žádný důkaz, který by podpořil hojně rozšířenou myšlenku, že tyto vysokoenergetické potraviny jsou odpovědné za obezitu. Studie, kterou nedávno uveřejnil americký časopis Obesity Research, dokazuje naopak, že obézní děti si nedopřávají víc těchto pamlsků bohatých na energii. Zavírat je pod zámek by tedy nemělo smysl. Potvrdil to experiment, který provedli vědci z pensylvánské univerzity a při němž sledovali chování dětí, jimž byly jejich oblíbené pochoutky odepřeny. Jedna skupina dětí nesměla mlsat slané sušenky, druhá je mohla jíst po libosti. Studie přinesla dvě zjištění: děti ze skupiny, kterým byly pamlsky odepřeny, projevovaly na zapovězené pochoutky větší chuť. A když zákaz skončil a děti mohly znovu mlsat podle chuti, měly větší spotřebu pochoutek. Studie tak posílila hypotézu, že zákaz nevede k výchově ke zdravé výživě a může mít i negativní důsledky.
Autor:


Témata: Test iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.