Šumava je stále nejoblíbenější, Češi ale objevují i chléb z kvásku

  11:28aktualizováno  11:28
Klasický pšeničnožitný chléb je mezi českými zákazníky dlouhodobě nejprodávanější. Roste také obliba zdravějších druhů pečiva nebo specializovaných pekařských produktů od lokálních výrobců. Vyplývá to z dat zveřejněných Svazem pekařů a cukrářů v ČR.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: akademiekvality.cz

Svaz pekařů a cukrářů v ČR vyhlásí v červnu vítěze národní soutěže Chléb roku. V souvislosti s tím zveřejnil současné spotřebitelské trendy v tomto odvětví.

„Nejoblíbenějším stále zůstává klasický pšeničnožitný chléb či jeho pomoučněná varianta Šumava. Nekupují se však již celé bochníky, ale jejich dělené části či chleby o menší hmotnosti 500 – 800 gramů,“ uvádí svaz v tiskové zprávě. Český zákazník totiž u pekařských produktů přechází od velkých týdenních nákupů k denním, což má vliv i na snížení plýtvání.

Spotřebitelé ve větších městech, kteří kladou důraz na zdravý životní styl, preferují podle zveřejněných dat celozrnné a vícezrnné chleby s vyšším podílem podílem žitné mouky. Roste také popularita kvasového chleba od regionálních a řemeslných pekáren.

Rostoucí koupěschopnost obyvatel se pak projevuje i na spotřebě pečiva, Češi se nebojí za kvalitní čerstvé výrobky připlatit a stále častěji vyhledávají pekařské speciálky či lokální výrobce. 

„Díky rozšiřování pekařských „speciálek“, bohaté nabídce místních specialit a rozvoji agroturistiky se rozvíjí výrobkový patriotismus a budují se lokální pekařské značky,“ tvrdí výrobci pečiva.

V těchto malých specializovaných obchodech se podle odhadů svazu prodá až 44 procent celkového objemu jejich produktů. Mezi pekařské „hity“ patří i výrobky s chia semínky či produkty označené „bez E“.

U mladé generace pak podle svazu pekařů boduje pečivo inspirované americkým stylem života jako hamburgerové bulky, hotdog žemle nebo toastový chléb. Trendem zůstává i poptávka po bezlepkovém sortimentu.

Vývoje zákaznických preferencí v oblasti pekařských výrobků jsou si vědomy i obchodní řetězce, které přicházejí s vlastní výrobou a oceňované produkty zařazují do svého sortimentu.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Moravská vína čeká výjimečný ročník, letos se mohou vyrovnat francouzským

Víno (ilustrační foto)

Mimořádně dobrý ročník, hlavně pro červená vína, se rýsuje jihomoravským vinařům. Vinobraní končí a podle prvotních...

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...



Najdete na iDNES.cz