Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Choceň má nádraží za miliardu

  9:47aktualizováno  9:47
V Chocni včera po dvou letech definitivně skončila oprava nádraží, která stála 988 milionů korun. Oprýskaná a zašedlá nádražní budova i čtyři původní nástupiště z udusané hlíny a štěrku se změnily k nepoznání.

Největší změnou, která má zvýšit pohodlí i bezpečnost cestujících, je nový, bezmála sedmdesát metrů dlouhý podchod. Cestující se díky němu dostanou bez obtíží až na jednotlivá nástupiště.

Handicapovaní lidé nebo matky s kočárky mohou využít výtahy. Díky podchodu se mohou lidé pohodlně dostat také z nádražní budovy až do parku nedaleko centra Chocně.

"Rekonstrukcí železničního uzlu v Chocni jsme vyřešili jakýsi dluh, který jsme vůči této části železnice měli. Průjezd Chocní teď bude stejně rychlý jako v okolních úsecích," řekl generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jan Komárek.

Na vydlážděných a vyvýšených nástupištích jsou nové přístřešky, nastupování do vlaků je snazší, protože lidé nemusejí zvedat nohy téměř nad hlavu jako dříve. Součástí modernizace železničního uzlu v Chocni jsou i takzvaná zabezpečovací zařízení. Mezi ně patří elektronický hlasový a vizuální informační systém pro cestující se 14 nástupištními informačními panely a automatickým hlášením o vlakových spojích.

"Zabezpečovací systém může do budoucna zajistit také obsluhu nádraží bez dispečerů a výpravčích," řekl Zdeněk Chrdle z firmy AŽD, která zařízení instalovala.

V nádražní budově nechybí informační centrum ani obchod. "Modernizace a rekonstrukce nejsou důležité jen "technicky", ale také pro snahu přilákat co nejvíce lidí k železniční dopravě," řekl Jan Komárek. Než sezvaní zástupci města, investorů a dodavatelů nastoupili do historického vlaku s parní lokomotivou, poděkovali místním lidem, že dva roky trvající provizorium na nádraží vydrželi.

Rychlostní koridor mezi Prahou a Českou Třebovou byl modernizací Chocně dokončen, u Brandýsa nad Orlicí však vlaky musí zpomalovat kvůli nerovnému terénu i nyní.

Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Čtvrt milionu lidí v Česku pracuje načerno. Za legální práci firmy nechtějí platit

Na mostě nedaleko 149. kilometru dálnice D1 u Jabloňova na Žďársku dělníci...

Šedá zóna v podobě nelegálních zprostředkovatelů práce v Česku existuje dlouhodobě, v poslední době však díky dobře...

Majitelé chat dosáhnou na dotace z Dešťovky, musí tam však trvale bydlet

Turnerova chata

O peníze na využívání dešťové vody v dotačním programu Dešťovka budou moci od října žádat i majitelé rekreačních...

Ochlazení odstartovalo topnou sezonu, během týdne by se mělo topit všude

Detail dobových litinových radiátorů

V Česku v těchto dnech začíná topná sezona, letos neobvykle pozdě. Zatímco v jiných letech bývá rozptyl zahájení...



Najdete na iDNES.cz