Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chorvatská "íčka" - opora turistiky

  10:01aktualizováno  10:01
V Chorvatsku existuje rozsáhlá síť oficiálních, státem financovaných turistických informačních center, která jsou přímo podřízena Chorvatskému turistickému sdružení.
V Chorvatsku existuje rozsáhlá síť oficiálních, státem financovaných turistických informačních center, která jsou přímo podřízena Chorvatskému turistickému sdružení. Jeho hlavní úřad je v Záhřebu. Pod něj spadají turistická sdružení v jednotlivých krajích, okresech a městech. Znamená to, že v podstatě v každém přímořském letovisku nalezne cestovatel informační středisko, které mu dokáže poskytnout konkrétní údaje. Pracovní doba ve většině turistických středisek je v sezoně od osmi ráno do devíti hodin večer a pracuje se v sobotu i v neděli. Jejich základní funkcí je propagace regionu, v němž působí. V každé pobočce je možné získat přehled kulturních pamětihodností, přírodního bohatství (jako jsou například národní parky), folklorních událostí, historie a zvyků oblasti, včetně podrobných údajů zahrnujících otvírací doby, vstupné a podobně. Turisté by měli dostat zdarma propagační materiály i plánky měst. Pokud mají v úmyslu ubytovat se soukromě, pracovníci úřadu jsou schopni vyhledat volné kapacity a poskytnout zájemci kontakty na konkrétní ubytovatele. Ubytování však nezařizují, neboť při obrovském návalu turistů to ani není v jejich silách. Navíc v letoviscích obvykle působí specializované agentury, které se zprostředkováním ubytování živí. K dispozici jsou také dopravní informace, jako lokální jízdní řády autobusů, vlaků nebo lodí. Kromě toho se turistická sdružení podílejí na rozvoji města a služeb tak, aby se hosté cítili maximálně spokojeni. Například spolufinancují výsadbu zeleně, stavbu parkovišť či organizují různé kulturní projekty. Všichni turisté, kteří zavítají do města, jsou povinni se právě na turistickém úřadu přihlásit a zaplatit pobytovou taxu. Za většinu hostů to ovšem dělá ubytovatel (to znamená hotely, kempy Tímto způsobem se vede evidence o počtu hostů v dané oblasti.



Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.