Chorvaté postavili tunel do prázdna, lidé z Omiše soptí vzteky

  16:46aktualizováno  16:46
Už šest let čekají obyvatelé chorvatského města Omiš na dokončení obchvatu, který by měl ulevit věčně ucpanému centru. Daňové poplatníky už stál 280 milionů kun (970 milionů korun), ovšem zatím je hotový jen tunel, který ústí do prázdna.

Tady měl být most. Obchvat Omiše měl vést skrze skalní masiv nad městem a v polovině překonat řeku Cetina. Zatím je ale hotový jen tunel skrze skálu nalevo. | foto: Profimedia.cz

Obchvat měl vést skrz skalní masiv nad Omišem, překročit řeku Cetina, aby se na její druhé straně opět zanořil do skály a nakonec se severozápadně od města napojil na Jadranskou magistrálu.

Fotogalerie

Dělníci zatím vykutali jihovýchodní část tunelu, která měří 1 471 metrů. Pak ale podle stanice RTL Croatia práce na stavbě ustaly, takže ve skále nad řekou Cetina ústí tunel do prázdna.

Místní obyvatele průtahy ve výstabě obchvatu, který úřady označily jako „klíčovou infrastrukturní investici“, rozpalují do běla. „Domů mi to trvá půl hodiny, tři hodiny do Splitu nebo na Makarskou,“ svěřil se stanici muž jménem Marko. „Pro ně je to legrace. Možná si myslí, že tam bydlí Batman,“ zamýšlí se nad účelem tunelu mladík Frane.

Úřady po odvysílání reportáže slíbily, že práce na obchvatu opět brzo začnou. „Očekáváme, že až skončí letní prázdniny, tak bude vyhlášen tendr na stavbu mostu,“ slibuje starosta Omiše Ivo Tomašovič. Když všechno půjde dobře, mělo by se ve stavbě už příští rok pokračovat.

Dopravní zácpy v Omiši jsou chronickým problémem. Hlavní dopravní tepna podél Jadranu zde totiž přechází Cetinu přes úzký most, který se navíc čas od času zvedá kvůli lodím. V letní sezóně městem projede asi 50 000 aut denně a kolony někdy měří až pět kilometrů.

29.července 2018 v 13:25, příspěvek archivován: 29.července 2018 v 17:24

Hırvatistan'ın Omis bölgesinde trafik sorununu çözmesi için 6 yıldır inşaatı devam eden ve 44 milyon dolar harcanan tünelin sonu hiçbir yere çıkmış: https://t.co/v3bHSHOOcY

Plán objezdu chorvatského města Omiš.

Plán objezdu chorvatského města Omiš.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Tesla by mohla i zahnat žízeň. Musk zažádal o ochrannou známku Teslaquila

Americký miliardář Elon Musk

Americký výrobce elektrických aut Tesla požádal americký úřad pro patenty a ochranné známky o zaregistrování ochranné...

Dívky podle Mattela brzy ztrácejí iluze, Barbie má bojovat za jejich sny

Cílem kampaně Dream Gap společnosti Mattel je ukázat dívkám, že se jejich sny...

Panenka Barbie se vydá do boje proti sexistickým předsudkům. Její výrobce firma Mattel finančně podpoří výzkum toho,...

Obchodní válka? Čína hlásí rekordní čísla z exportu do USA

Ilustrační snímek

Přebytek Číny v obchodování se Spojenými státy v září pokračoval v růstu a dostal se na 34,1 miliardy dolarů (759,5...



Najdete na iDNES.cz