Chudí v Pardubicích si levné byty nepostaví

  9:44aktualizováno  9:44
Projekt pardubické radnice, který měl pomoci Romům a sociálně slabým obyvatelům města získat s přispěním vlastní práce nájemní byt, se zastavil. Magistrát přitom už vloni vybral pro dům místo v ulici U Trojice, kde měly společně bydlet menšiny i většinová populace.
stavba, stavebincví, dům (c) profimedia.cz/corbis

stavba, stavebincví, dům (c) profimedia.cz/corbis - Stavebnictví, dům - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Úředníkům se ale nepovedlo mu vymyslet pravidla, podle kterých by se zájemci mohli do akce zapojit a odpracovat "brigádnické hodiny". Byty nakonec možná postaví město samo s pomocí ministerské dotace.

"Investice jsou teď třeba jinde," vysvětluje zastupitel a předseda bytové komise Milan Tichý.

Podle původních představ měli budoucí nájemníci odpracovat při výstavbě určitý počet hodin a podílet se na ní částečně i finančně. Podmínkou mělo být také uzavřené stavební spoření a trvalé zaměstnání

Radnice si od projektu slibovala, že si lidé budou bydlení i daleko více vážit. Prvotní nadšení převážně romských zájemců však postupně vyprchalo. "Byla to asi trochu naivní představa, jak bok po boku pracují brigádníci bez ohledu na barvu pleti," připouští dnes Tichý.

VÝVOJ CEN SLEDUJTE
NA CENYBYTU.IDNES.CZ

Zástupci romské komunity jsou rozladění. "Po počáteční euforii to uvízlo na mrtvém bodě, což je veliká škoda. Každý by si rád něco odpracoval a měl bydlení za přijatelnou cenu," říká člen bytové komise města Julius Horváth. Radní ČSSD Slavěna Broulíková ale stále doufá, že celý projekt ještě postaví na nohy dotace z ministerstva pro místní rozvoj, kterou se snaží sehnat.

Autoři:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Zmrzlina nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama potravinářské firmy Frujo na značku Toje využívá jazykový sexismus,...

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Češi se přestali zlepšovat ve schopnosti splácet dluhy

Ilustrační snímek

Schopnost Čechů splácet závazky se v letošním třetím čtvrtletí poprvé od konce roku 2015 přestala zlepšovat. Na konci...

Matky, které si nemohou přivydělávat, tratí 180 miliard, tvrdí ekonom

práce, děti, žena, matka

Kdyby matky v Česku po roce narození dítěte pracovaly 13 hodin týdně, získaly by celkem 60 miliard a ekonomika by se...



Najdete na iDNES.cz