Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chuť na sladkosti Čechy nepřešla, Nestlé loni vydělalo o čtvrtinu více

  15:25aktualizováno  15:25
Krize loni přibrzdila útraty Čechů, za čokoládu a jiné sladkosti ale utrácet nepřestali. Firmě Nestlé ČR se dařilo. Její tržby přesáhly 10,6 miliardy korun a zisk činil 480,5 milionu korun. Vlastník značek Orion, Granko nebo Nescafé tak vydělal o sto milionů korun více než předloni.
Firma v ČR vlastní například značky Orion, Studentská pečeť, Margot nebo Lentilky.

Firma v ČR vlastní například značky Orion, Studentská pečeť, Margot nebo Lentilky. | foto: Profimedia.cz

Údaje vyplývají z výkazu zisků a ztrát za rok 2008, který firma 23. listopadu zveřejnila.

"Společnost potvrdila své přední místo v českém potravinářském průmyslu," komentuje generální ředitel Nestlé Jari Esko Latvanen ve výroční zprávě firmy.

Na tržbách se podílela domácí i zahraniční produkce společnosti. Tržby za čokoládové a nečokoládové cukrovinky vyrobené v Česku přesáhly 5,7 miliardy Kč. Společnost se sídlem ve švýcarské Vevey u nás provozuje například značky Orion, Studentská pečeť, Margot, Lentilky nebo Jojo.

Další 4,8 miliardy Kč firma utržila na značkových potravinách, které pocházejí z portfolia Nestlé v zahraničí. Sem spadá například rozpustná a pražená káva, zmrzliny, minerální vody nebo ostatní nápoje, ze kterých jsou nejznámější Nesquik nebo ledový čaj Nestea.

Meziroční zlepšení zaznamenal i export, který vzrostl z 2,2 miliardy Kč v roce 2007 na 2,5 miliardy Kč. Česká odnož švýcarské firmy dováží zboží především na Slovensko, dále do Maďarska, Polska, Velké Británie, na Ukrajinu, do Ruska a Austrálie.

Společnost Nestlé Česko vznikla v roce 2001 sloučením firem Nestlé Čokoládovny a Nestlé Food. V České republice působí ve dvou závodech, jeden se nachází v Holešově, druhý v Olomouci.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.