Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchody budoucnosti: Kouzelná zrcadla ze Sněhurky používá Puma i Timberland

  17:41aktualizováno  17:41
Na první pohled vypadají jako běžná zrcadla, před kterými si v kabinkách zkoušíte novou blůzu nebo košili. Mají však řadu funkcí. Pohyby těla nebo dotykem rychle měníte barvu i modely oděvů a vidíte se ze všech úhlů. Testují je některé módní obchody Puma či Timberland.

Technologie rozšířené reality a umělé inteligence nemine ani tak tradiční vynález, jakým je zrcadlo. S nadsázkou by se dalo říct, že mluvící zrcadlo z pohádky o Sněhurce se stalo skutečností. Novinka posledních let zákazníkům radí, co si mají vzít na sebe.

Testovaných „chytrých“ zrcadel je několik druhů. Na těch jednodušších, s dotykovým ovládáním, můžete vidět sebe samotného v nové košili či šatech ze všech úhlů. Natočí si vás kamera a zrcadlo vám vzápětí ukáže, zda vám to sluší i zezadu.

To však není všechno. Senzory změří vaše tělesné proporce, dalšími dotyky pak lze měnit barvu vybraného kusu oděvu anebo rovnou celý model. Pokud vám to nestačí, vyfotíte se a snímek pošlete sobě a svým známým na e-mail nebo sociální sítě. Toto kouzelné zrcadlo používá například obchod Puma v oblasti Haradžuku v Tokiu, která je japonskou módní Mekkou.

Novější „chytrá“ zrcadla už využívají technologii kinekt a zákazník je ovládá pohybem těla nebo hlasem. Proměnu ukazují v reálném čase. Komunikují s chytrým telefonem a nabízejí dodatečné informace, dostupné i pomocí snímání QR kódu. V cloudu ukládají fotografie nebo videa.

Podobná zrcadla nasadil v kampani například obchod Timberland v polském obchodním centru Galeria Mokotów. Kromě oděvů je možné jednoduchými pohyby měnit i vizáž svých bot.

„Podstatnou část úspěchu takových řešení není jen technologie sama o sobě, ale její propojení s informačními a prodejními kanály obchodníka jako je pokladní, skladový a e-commerce systém. Skutečný omnichannel přístup, kdy zákazník uprostřed procesu přistupuje k relevantním informacím odkudkoli, z jakéhokoliv zařízení,“ popisuje zařízení Stanislav Zrcek z firmy Diebold Nixdorf. V Česku se zatím žádná z firem „chytrá“ zrcadla nepředstavila.



Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

Návrh rozpočtu EU je pro Česko naprosto nepřijatelný, tvrdí Babiš

Premiér Andrej Babiš (4.6.2018)

Návrh rozpočtu Evropské unie na příští programovací období je pro českou vládu podle premiéra Andreje Babiše (ANO)...

Další z rubriky

Garanční fond má ochránit klienty cestovek. Cen zájezdů se novela nedotkne

Ilustrační snímek

Díky nově zřízenému garančnímu fondu by měli být klienti cestovních kanceláří už o letošních prázdninách více chráněni....

Sladkou dřinu včelařů na farmě roku nenaruší ani desítky žihadel

Práce v kombinéze je v tomhle počasí dost náročná. Ale věřte tomu, že si oblek...

Když začal Petr Cihlář včelařit, schytal zezadu do hlavy žihadlo a dva dny neviděl na obě oči. To ho však neodradilo....

Z chudého chlapce se znetvořeným obličejem se stal podnikatel roku z Peru

Peruánec Teodoro Ortiz se ve světě proslavil díky superpotravinám.

Nejdřív se učil prodávat čokoládu na trzích, postupně se Peruánec Teodoro Ortiz propracoval k takzvaným...

Najdete na iDNES.cz