Chytrý telefon je důležitější než auto, myslí si většina mladých lidí

  1:00aktualizováno  1:00
Dlouho platilo vlastní auto za symbol prestiže, po kterém toužila většina lidí. Přecpané ulice, problémy se zaparkováním i větší cit pro ekologii však u mladých lidí mění žebříček priorit. Hlavně Němci si místo auta raději koupí mobil.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Podle studie mezinárodní společnosti Prophet mezi lidmi z USA, Velké Británie, Švýcarska a Německa automobil jako symbol prestiže už dosloužil.

Nejvíce je této trend patrný paradoxně v automobilové velmoci Německu. Přes 69 procent jeho obyvatel mezi 18 až 34 lety říká, že auto buď nepotřebuje vůbec, nebo si vystačí s ojetým starším modelem. Ten pak vnímají pouze jako běžné spotřební zboží, nikoliv jako symbol sociálního postavení.

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Přes polovina Němců místo do auta raději investuje do elektroniky. „Na prvním místě je chytrý mobil, až na druhém auto. Překvapilo nás, jak je tento trend zřetelný. Mladí spotřebitelé mají evidentně zcela jiné potřeby než dřívější generace,“ řekl k výsledku Felix Stöckle ze společnosti Prophet.

Především pohyb po velkých aglomeracích je z pohledu nejmladší generace s chytrém telefonem jednodušší než za pomocí vlastního vozu. Díky aplikacím si mohou snadno vyhledat nejrychlejší spojení městskou hromadnou dopravou, koupit jízdenku, objednat taxi nebo zajistit sdílené auto, takzvaný car-sharing. „Přes sedmdesát procent mladých Němců považuje car-sharing za plnohodnotnou alternativu k vlastnictví auta,“ dodal Stöckle.

Podle studie Prophet nepřináší autoprůmyslu příliš optimismu do budoucna ani takzvaný „internet of things“, tedy propojení vozů s internetem, na který automobilový vývoj v současnosti sází. Většina oslovených lidí nevidí přínos v tom, že auto bude mít funkce, které má mobil už dnes. Naopak, 61 lidí je přesvědčeno, že to povede k rušení řidiče a zvýšení nehodovosti.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Najdete na iDNES.cz