Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čím lákají mobilní operátoři zákazníky?

aktualizováno 
Operátoři mobilních sítí provozující telefony Eurotel, Oskar a Paegas na své zákazníky útočí stále s novými službami a výhodami. O místo vynalézavějšího a lepšího se v současnosti přetahují především dva dlouholetí soupeři - Eurotel a Paegas.

Jejich služby se například stejně jmenují jako třeba Asistent, jejímž prostřednictvím vás spojí s jiným telefonujícím, případně vyhledají informace. Nebo mají velmi podobnou náplň jako v případě programu "klubových" výhod. Přihlásí-li se zákazník Eurotelu do programu Benefit nebo u Paegasu do klubu Bonus, má možnost získat různé slevy, dárky či pozvánky na akce. Oskar s konkurencí zatím bojuje především cenami.

Eurotel

Eurotel jakožto nejstarší operátor vsází při oslovování zákazníků mimo jiné na nejsilnější síť, služby určené manažerům a kvalitní přenos hlasu. Dlouho byl považován za operátora pro "bohatší". Dnes se však rozdíly kvality služeb mezi konkurencí stírají a i Eurotel, stejně jako zbylí dva operátoři, se opírá o početnou zákaznickou skupinu užívající předplacené karty.

* Převod volných minut a SMS v tarifech

Když Eurotel před necelými dvěma měsíci přebudoval své tarify, zavedl novinku: možnost převádět volné neprovolané minuty a krátké textové zprávy do příštího období. Zákazník může totiž v rámci měsíčního paušálu získat určité množství provolaného času a SMS zdarma, a pokud je nevyužije, automaticky se mu přičtou k dobru následující měsíc. Stejně postupuje i Oskar, ovšem pouze v případě volných minut, Paegas zatím tuto možnost nenabízí.

* Pro manažery: rychlá data GPRS a HSCSD

Síť Eurotelu je v současnosti jediná v republice, která komerčně nabízí technologie rychlého přenosu dat HSCSD (High Speed Circuit Switchet Data) a nové GPRS (General Packet Radio Data). Zatímco HSCSD je vlastně jakousi nadstavbou vycházející z klasického přenosu dat v mobilní síti, GPRS je zcela novou technologií.

Rychlostí se sice zatím nemůže přenosu pomocí HSCSD rovnat (až 43,2 kbps), ale v budoucnu by měla zrychlit. Nesporná výhoda vychází z podstaty GPRS a jejího neustálého připojení, které neblokuje ostatní funkce telefonu. Přístroj je stále přihlášen k síti a ve chvílích, kdy je to třeba, přenáší data. Z toho také vyplývá způsob účtování, který je založen nikoliv na čase, ale na přenesených datech.

* Asistent

Služba je určena pro ty, kteří hledají telefonní číslo v síti Telecomu nebo Eurotelu, potřebují nadiktovat e-mail nebo fax nebo SMS zprávu a někomu ji poslat. Navíc je možné si pomocí služby Eurotel Asistent nechat vyhledat autobusové, vlakové nebo letecké spojení, případně si nechat rezervovat letenku. Cestovní servis je doplněn také informacemi o hotelech.

* SMS Chat

Tato služba byla u nás nabízena jako první právě v síti Eurotelu. Dnes ji provozuje i Oskar, ovšem v počtu uživatelů zatím vede Eurotel. SMS Chat je aplikace, která umožňuje lidem s obyčejným mobilním telefonem rozeslat SMS více lidem. Uživatelé se přihlašují do diskusních skupin, v rámci kterých jsou SMS zprávy distribuovány všem účastníkům. Zákazník platí za každou SMS poslanou jednotlivým lidem v diskusní skupině.

* Pro věrné - Eurotel Benefit

Jde o jakýsi klub "privilegovaných" zákazníků, kteří hovoří dost na to, aby si zasloužili některé speciální výhody. Členem se totiž stávají zákazníci, kteří tři po sobě jdoucí měsíce provolají alespoň padesát minut. Body v programu pak dostávají za to, že telefonují.

Každých třicet provolaných korun znamená jeden bod, navíc jsou tu ještě různé bonusy za věrnost. Tyto body lze vyměnit za "dárky" třeba v podobě volných minut. Ovšem nic není zadarmo. Například předplacenou sadu či značkové příslušenství k telefonu je možné dostat většinou za několik desítek tisíc bodů - kdo chce věc za deset tisíc bodů, musí teoreticky protelefonovat 300 tisíc korun.

Za body lze získat i věci, které s mobilními telefony a Eurotelem přímo nesouvisejí, různé poukázky do restaurací, lístky na kulturní akce nebo slevy na zájezdy. Ti, kdo provolají jmění, mohou si přijít na své, "obyčejní" majitelé předplacených karet, kterých je dnes České republice většina, se k Benefitu dostanou hůře.

* Účtování po vteřinách

Jakmile zákazník provolá první půl minuty, začne mu operátor účtovat hovor po vteřině. Podobnou službu nabízí i Oskar, Paegas nikoli.

Oskar

Oskar jako nejmladší z českých operátorů mobilních sítí vstoupil na trh s odlišnou taktikou než jeho konkurenti. Kdo se chce stát jeho zákazníkem, nemusí nikam chodit, stačí když zdarma zavolá a vybere si z jeho nabídky požadovanou službu. Telefon přinese pošťák domů. Oskar má i své firemní prodejny, ale u nezávislých distributorů jeho služby nenajdete.

* Za aktivaci se neplatí

V porovnání s konkurencí nabízí výhodnější aktivaci především v případě předplacených služeb. Za aktivovanou SIM kartu zaplatí zákazník 400 korun, což je také výše kreditu, který je již na kartě k dispozici. Za aktivaci samotnou neplatí nic. Pokud si zákazník vybere tarifní program, složí zálohu jeden tisíc korun a nemusí již uzavírat smlouvu na dobu určitou. Výjimkou je jen tarif "Dohoda s Oskarem", jehož aktivace je podmíněna tříletou věrností firmě.

* Číslo si lze vybrat

V současné době Oskar umožňuje vybrat číslo podle přání zdarma. Tato nabídka platí pro číselnou řadu začínající předčíslím 0777 a je časově omezena.

* Jednoduchá obsluha

Mnoho zákazníků, kteří se službami GSM sítí teprve začínají, ocení jednoduchost předplacené karty Oskarta. Cena základního balíčku je stejná jako hodnota kreditu pro telefonování. I u předplacené služby je možné si vybrat libovolný mobilní telefon z Oskarovy nabídky.

Dobíjení Oskarty je možné pomocí kuponu i prostřednictvím bankomatu, podobně jako u konkurence. Pomocí nich je možné zaplatit i fakturu k tarifnímu programu. Veškeré informace o provolaných částkách jak u Oskarty, tak u tarifních programů, najde uživatel sítě Oskar na jeho webových stránkách v Oskarově samoobsluze.

* Levné textové zprávy

Za jednu odeslanou textovou zprávu se platí 77 haléřů, v případě tarifu Slyším Vás dokonce 0,53 ve špičce a 0,37 koruny mimo špičku. 77 haléřů stojí letos v létě i jedna minuta přístupu do Oskarova WAP.

Během letošních prázdnin by měl být dostupný i plnohodnotný roaming na Oskartách. Zatím mohou majitelé Oskaret v zahraničí hovory jen přijímat. Majitelé tarifních programů mají po složení zálohy plnohodnotný roaming aktivovaný automaticky.

* Bankovnictví zatím omezené

Nově je v nabídce Oskara i služba Sim Toolkit, která umožňuje i bankovní služby. Nabídka je zatím omezena jen na majitele účtu v Komerční bance a placení služeb spojených s telefonováním.

Paegas

Paegas se od začátku svého fungování na tuzemském trhu snaží zákazníky přesvědčit, že jim za přiměřenou cenu nabízí služby, které u konkurence nezískají. Eurotel a Oskar se ho snaží dohánět, přesto se jim to zatím v některých případech úplně nedaří.

* GSM bankovnictví

Paegas má ve své nabídce nejvíce bank, jejichž služby lze ovládat prostřednictvím mobilního telefonu. Patří k nim Česká spořitelna, ČSOB, eBanka, GE Capital Bank a Union banka. V přípravách je spolupráce s Bank Austria - Creditanstalt.

* Výhodné číslo

Všichni zákazníci Paegasu mohou ušetřit za volání se službou Paegas Nej. Vyberou si jedno telefonní číslo, na které budou volat levněji - majitelé tarifních programů mohou zvolit libovolné číslo, volání je přitom bude stát 3,15 za minutu, majitelé předplacené karty Twist si mohou vybrat číslo pouze v síti Paegas a za minutu zaplatí 2,80 koruny.

* Pro věrné Paegas Bonus

Na rozdíl od programu Benefit Eurotelu, do klubu zákazníků Paegasu se dostane automaticky každý, kdo podepíše s operátorem smlouvu, to znamená že využívá některý z paušálních programů. Už tímto krokem získá první body, další se mu připisují každý měsíc.

Základní měsíční přísun bodů závisí na tarifním programu, další se připočítávají podle jednoduché rovnice jeden bod za 20 provolaných korun. "Malou odměnu" v podobě několika bodů navíc zákazník dostane, když včas platí složenky, každé tři měsíce se oceňuje věrnost firmě.

Nabídka odměn, které lze vyměnit za body, je o něco širší než u Eurotelu a zahrnuje mimo jiné mobilní telefony, jejich příslušenství, hodinky nebo elektroniku, kosmetické, textilní a potravinářské drobnosti či zájezdy. Celý soupis dostane každý zákazník v pravidelně rozesílaném katalogu. I zde platí podobně jako u Eurotelu kdo více mluví a utratí za telefonování, ten má větší výběr. K mání jsou třeba hodinky za zhruba 3 tisíce bodů - přepočteno na cenu volání 60 tisíc korun.

* Karty Paegas Bonus Club a Paegas Club

S kartou Paegas Bonus Club lze nakupovat se slevou u vybraných společností. Paegas Club je klasická úvěrová karta, kterou poskytuje ve spolupráci s Paegasem Bank Austria - Creditanstalt.

* Kde je kdo?

Služba Paegas Locator umožňuje zjišťovat polohu mobilního telefonu. Zákazník potřebuje speciální kartu SIM, jeden z řady mobilů, ve kterém bude karta správně fungovat a software na zjišťování polohy. Soukromí majitele mobilu je chráněno heslem - bez jeho znalosti nikdo polohu zjišťovat nemůže.

* Asistent

Asistenční telefonní služba Paegas Asistent 333 umožňuje zjistit podobně jako v telefonním seznamu číslo, nechat si je poslat textovou zprávou nebo se rovnou s hledaným číslem spojit. Operátorka může také zprostředkovat komunikaci s tlumočníkem, přivolat žluté anděly k porouchanému vozidlu nebo poslat za zákazníka e-mail.

* Hlasová schránka zadarmo

Výhodou je i neplacené volání do hlasové schránky. Tuto službu zatím jiný operátor nenabízí.

* Nápoje

Drobností je - Osvěžení na zavolání. Když přijde majitel telefonu Paegas k nápojovému automatu Coca-Coly, označenému sloganem a logem Paegas, můžete vytočit telefonní číslo 4455, zadat číslo nápojového automatu a potvrdit objednávku. Systém objednávku do půl minuty zpracuje a vydá zvolený nápoj. Částka za nápoj se objeví v měsíčním vyúčtování nebo bude odečtena od předplaceného kreditu - u karet Twist.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.