Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína brzy spustí vysokorychlostní vlak na trati Peking - Šanghaj

  9:42aktualizováno  10:58
Čína se chystá na spuštění vysokorychlostní železnice mezi Pekingem a Šanghají. Vlak je ve zkušebním provozu od května a oficiálně se má s pasažéry rozjet 1. července, v den 90. výročí založení vládnoucí komunistické strany. Trať zkrátí jízdní dobu mezi městy až o polovinu. Aerolinky se obávají úbytku cestujících.

Ilustrační snímek | foto: AP

Cena jízdenky bude nižší, než se očekávalo. V závislosti na rychlosti vlaku a přepravní třídě se bude pohybovat od 410 jüanů do 1 750 jüanů (1 100 až 4 600 Kč). Nejrychlejší spoje urazí vzdálenost 1 318 kilometrů za čtyři a tři čtvrtě hodiny, což je zhruba polovina současné doby. Nejpomalejší za necelých osm hodin.

Linka bude každý den převážet 180 tisíc cestujících, uvedl náměstek čínského ministerstva pro železnici Hu Ja-tung.

Hu zároveň ubezpečil, že trať bude absolutně bezpečná. Nejvyšší provozní rychlost vlaků byla snížena na 300 kilometrů za hodinu z původně plánovaných 350 kilometrů za hodinu právě kvůli obavám o bezpečnost.

Aerolinky se budou muset více snažit, aby jim neutekli cestující

Experti očekávají, že místním aerolinkám ubudou cestující. "Cena za jízdu vlakem konkuruje ceně letenky, a tak bude pro klienty aerolinek zajímavá," upozorňuje analytik společnosti China Securities Li Lei.

Doba strávená v rychlovlaku navíc nebude o tolik delší, než kterou cestující potřebuje na let. Letadla zvládnou tuto trasu za dvě hodiny, k této době je však nutné přičíst čas na odbavení, čímž se rozdíl zmenšuje.

Místní aerolinky navíc mají častá zpoždění, upozorňuje agentura Bloomberg. Problémy s časným odletem má podle ní každý čtvrtý let. Spojení mezi metropolí a hlavním ekonomickým centrem země je pro čínské aerolinie jedním z nejlukrativnějších.

Trať za 221 miliard jüanů (zhruba 575 miliard korun) se začala budovat v dubnu 2008 a původně měla být otevřena až v roce 2012.

Čína chce mít do konce roku 13 tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí a do roku 2020 tuto délku zdvojnásobit, napsala agentura AP. Již v současnosti má Čína nejrozsáhlejší síť vysokorychlostní železnice na světě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pilotní kabina airbusu A320 (ilustrační snímek)
Problémy Ryanairu jsou jen špičkou ledovce. Svět hledá 600 tisíc pilotů

Potíže Ryanairu s nedostatkem pilotů jsou předzvěstí globálních problémů. Světové aerolinky začínají být v úzkých se sháněním pilotů, kteří mají nahradit...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.