VIDEO: Za hodinu tam a zpátky. První rychlovlaky spojí Hongkong s Čínou

  20:27aktualizováno  20:27
Z čínského Kantonu v neděli vyjede vysokorychlostní vlak a po 140 kilometrů dlouhé trati zamíří do Hongkongu. Nové železniční spojení má kromě dopravních spojů posílit také ekonomické vazby mezi pevninskou Čínou a Hongkongem.

Otevření nové vysokorychlostní železnice má usnadnit cestování mezi Hongkongem a čínskou pevninou. Trať vede přes Šen-čen. „Její otevření znamená vstup Hongkongu do vysokorychlostní železniční éry,“ řekl Zhang Xiaoming, ředitel Úřadu pro záležitosti Hongkongu a Macaa.

KVÍZ: Znáte šukafon nebo ranžír? Rozkryjte železniční slang šotoušů

Doba jízdy mezi hongkongskou stanicí a Kantonem bude 47 minut, cesta do Šen-čenu potrvá necelou čtvrthodinu a do Pekingu se lidé dostanou přibližně za devět hodin. „Rodina žijící v Kantonu si může vzít vysokorychlostní vlak do Hongkongu a za hodinu být zase zpátky. A lidé, kteří nikdy nebyli na pevnině, na ni mohou konečně vycestovat,“ dodal Zhang.

Vysokorychlostní železnice posilují ekonomické vazby mezi pevninskou Čínou a Hongkongem. „Pro mnoho čínských měst je to velký průlom, protože je to poprvé, kdy mají přímou vazbu s Hongkongem, nejdůležitějším centrem v jižní Číně,“ uvedl stratég Yu Zhanfu.

Konkurent letecké dopravy

Nejdelší světová vysokorychlostní železniční síť poskytne spojení Hongkongu se 44 pevninskými destinacemi. Celkem už 25 tisíc kilometrů železničních tratí však představuje silného konkurenta čínským leteckým společnostem, které kvůli přetíženému vzdušnému prostoru a omezené přistávací dráze zaznamenávají pravidelná zpoždění letů.

„Cestující vlakem vystoupí rovnou v centru Hongkongu, kdežto ti, kteří letí letadlem, přistanou na letišti a do centra se musejí dopravit dalším spojem. Tato skutečnost vybízí spoustu lidí k tomu, aby si vybrali právě vlak,“ uvedl Yu Zhanfu.

„Poté, co loni v prosinci začal provoz vysokorychlostních vlaků mezi Čcheng-tuem a Si-anem, musely některé letecké společnosti snížit počet letů na tři z několika desítek,“ píše server Traveller.

Cena vlakové jízdenky je navíc mnohdy až o polovinu levnější, cestující vlakem také nemusejí podstupovat zdlouhavé letištní kontroly. Letecké společnosti se tak soustředí spíše na dlouhé lety, kde mají oproti vlakům jasnou výhodu v čase.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říkal, čílil se premiér

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády, účastnil premiér Andrej Babiš...

Premiér Andrej Babiš se postavil proti úvahám privatizovat nákladního železničního dopravce ČD Cargo, jak o tom nedávno...



Najdete na iDNES.cz