(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Topič, MAFRA

Jen pro turisty z Číny. Pařížský obchodní dům otevřel čínské oddělení

  • 13
Slavný francouzský řetězec obchodních domů Galeries Lafayette otevřel ve své pobočce v centru Paříže zvláštní prostor pro čínské turisty. Část obchodního domu, která se nachází v bezcelní zóně, má rozlohu 2800 metrů čtverečních a informační cedule v čínštině. Exotický jazyk ovládá i většina personálu, napsal francouzský list Le Journal du dimanche.

Prostor podle něj vypadá jako letištní hala. „Asi stovka čínských klientů čeká na dřevěných lavicích a sleduje mobily. U nohou mají tašky Chanel, Burberry nebo Fendi a čekají na pokyn svého průvodce, s nímž budou pokračovat v prohlídce Paříže,“ napsal týdeník na svém webu.

Jeden z šéfů obchodního domu uvedl, že čínští turisté se v Galeries Lafayette zdrží v průměru tři hodiny. Dostane se jim zvláštního servisu, včetně ostrahy, která zajišťuje, aby se klienti z Číny cítili bezpečně. Ochranka umí pár slov čínsky a v budoucnu dostane elektronické překladače.

Design dvoupatrového prostoru je rovněž přizpůsoben tomu, aby se v něm čínští zákazníci cítili jako doma - převládají černé, zlaté a červené prvky.

Čínskému vkusu je uzpůsobena i nabídka kožené galanterie, luxusních per, delikates a kosmetiky. Obchodní dům nabízí značky, kterým dávají turisté z Číny přednost. Mnoho z nich už má v mobilu stažené fotografie zboží, které si chtějí koupit.

Čínští turisté, kterých v roce 2016 ubylo kvůli atentátům v Paříži, se teď do francouzské metropole vracejí. Za ubytování a jídlo tam v průměru utratí 1000 eur týdně (téměř 26 000 korun) a za nákupy 1500 eur týdně.