Podle kritiků se autoři spotu dopustili obviňování oběti, jelikož naznačili, že si žena za nechtěnou sexuální pozornost mohla sama, jelikož se nalíčila.
Jiní uživatelé sociálních sítí spot označili za urážlivý s tím, že nenalíčené ženy prezentuje jako neatraktivní. Společnost Purcotton se za reklamu omluvila a stáhla ji. Informoval o tom zpravodajský web BBC.
Purcotton se prostřednictvím dvou příspěvků na svých stránkách na platformě Weibo omluvila a uvedla, že zajistí, aby se podobná situace neopakovala. Ze svých stránek reklamu, kterou ještě předtím mnoho lidí stihlo sdílet, stáhla.
V reklamě jde žena v noci sama, načež jí začne pronásledovat muž. Vzápětí si pohledná žena začne z obličeje pomocí odličovacího ubrousku stírat make-up.
Číňané debatují o nové reklamě od Cartiera. Podle nich podporuje práva LGBT |
Když ji stalker chytí, otočí se k němu osoba čelem již odlíčená. Postavu ženy v tuto chvíli už ale hraje muž. V čínštině se pak na obrazovce objeví slovo „zvracet“ a Stalker zmizí.
Kontroverzní reklama byla zveřejněna v době, kdy na čínském internetu sílí kritika sexismu a obviňování obětí.
Loni se terčem kritiky v Číně stal manuál radící univerzitním studentkám, jak se oblékat, aby se vyhnuly sexuálnímu obtěžování.
Univerzita v autonomní oblasti Kuang-si na jihozápadě Číny studentkám radila, aby se oblékaly cudně, neměly odhalená záda a hluboké výstřihy, kterými by mohly „vyvolávat pokušení“.
Akademie umění ve východočínském východočínského Chang-čou mezitím uvedla, že ženy, které jsou krásné či se příliš soustředí na svůj vzhled, mohou vyvolat nechtěnou sexuální pozornost mužů.