Čína stopla reklamy na nápoj, po jehož vypití se dívky vrhaly na vyvolené

  12:40aktualizováno  12:40
Čínští regulátoři médii zakázali reklamy tchajwanského výrobce nápojů, který se snažil nalákat mladé zákazníky na sladovou limonádu. Reklama ukazuje, že po vypití nápoje ženy ztrácejí zábrany a nebojí se oslovit či přímo vrhnout se na vyhlédnuté protějšky.

Nervózní žena v kavárně vypije pár skleniček limonády a snaží se v sobě najít kuráž, aby vyznala lásku svému vyvolenému (video v čínštině najdete zde). V jiném videu si žena srkne drinku a skočí na basketbalistu (video zde), kterého pokryje polibky. Ženský hlouček okolo ji povzbuzuje „ty jsi tak odvážná, závidíme ti!“. 

Čínští regulátoři médií však tyto reklamy zakázaly s tím, že mají neblahý vliv na vývoj mladých, píše server Quartz.

Za reklamami stojí tchajwanský Want Want, který jimi propaguje svou šumivou limonádu Sawow s 3,5% obsahem alkoholu. Prodává ji v růžových lahvích a nabízí například broskvovou nebo liči příchuť. Některé mají nápis „na kuráž“. Sama firma pak nápoj charakterizuje jako nový koktejl určený zejména pro ženy.

Reklamy na nápoj Sawow však nejsou jediné, které firmě regulátoři zakázali. Stejný osud potkal i nealkoholický mléčný nápoj O Pao. I tyto reklamy totiž naznačovaly, že ženy mají mít ve svém sexuálním životě proaktivní roli. 

Elizabeth LaCoutureová, která přednáší gender problematiku na univerzitě v Hong Kongu, říká, že reklamy spojují konzumaci alkoholu s formováním vztahů, což je problematické zvlášť ve chvíli, kdy mají cílit na mladé zákazníky. Podle expertky by se na čínských středních a vysokých školách mělo diskutovat o odpovědném pití alkoholu a o tom, jak randit i bez alkoholu.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Další z rubriky

Bývalý americký fotbalista postavil první solární město na světě

Babcock Ranch na Floridě je první americké město napájené pouze solární energií.

Postavit město zcela napájené slunečními paprsky je výzvou i na slunné Floridě. A to nejen z technických důvodů....

Diamant Pink Legacy se vydražil za rekordních 1,2 miliardy

V aukční síni Christie's ve švýcarské Ženevě se bude dražit téměř...

Diamantový skvost jménem Pink Legacy se v ženevské aukční síni Christie’s v úterý v noci vydražil za rekordních 50,4...

Kancelář v metru, stanu i v karaoke klubu. Japonci pracují všude

Stanové kanceláře v parčíku přímo pod mrakodrapy v japonském Tokiu.

Malá kabina pro jednu osobu v metru, stan uprostřed mrakodrapů nebo klub karaoke s mikrofonem a velkoplošnou...

Najdete na iDNES.cz