Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína stopla reklamy na nápoj, po jehož vypití se dívky vrhaly na vyvolené

  12:40aktualizováno  12:40
Čínští regulátoři médii zakázali reklamy tchajwanského výrobce nápojů, který se snažil nalákat mladé zákazníky na sladovou limonádu. Reklama ukazuje, že po vypití nápoje ženy ztrácejí zábrany a nebojí se oslovit či přímo vrhnout se na vyhlédnuté protějšky.

Nervózní žena v kavárně vypije pár skleniček limonády a snaží se v sobě najít kuráž, aby vyznala lásku svému vyvolenému (video v čínštině najdete zde). V jiném videu si žena srkne drinku a skočí na basketbalistu (video zde), kterého pokryje polibky. Ženský hlouček okolo ji povzbuzuje „ty jsi tak odvážná, závidíme ti!“. 

Čínští regulátoři médií však tyto reklamy zakázaly s tím, že mají neblahý vliv na vývoj mladých, píše server Quartz.

Za reklamami stojí tchajwanský Want Want, který jimi propaguje svou šumivou limonádu Sawow s 3,5% obsahem alkoholu. Prodává ji v růžových lahvích a nabízí například broskvovou nebo liči příchuť. Některé mají nápis „na kuráž“. Sama firma pak nápoj charakterizuje jako nový koktejl určený zejména pro ženy.

Reklamy na nápoj Sawow však nejsou jediné, které firmě regulátoři zakázali. Stejný osud potkal i nealkoholický mléčný nápoj O Pao. I tyto reklamy totiž naznačovaly, že ženy mají mít ve svém sexuálním životě proaktivní roli. 

Elizabeth LaCoutureová, která přednáší gender problematiku na univerzitě v Hong Kongu, říká, že reklamy spojují konzumaci alkoholu s formováním vztahů, což je problematické zvlášť ve chvíli, kdy mají cílit na mladé zákazníky. Podle expertky by se na čínských středních a vysokých školách mělo diskutovat o odpovědném pití alkoholu a o tom, jak randit i bez alkoholu.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Další z rubriky

Čína odpovídá na americkou celní oprátku. Zvýhodní ostatní země

Ilustrační snímek

Drahé celní šarvátky mezi USA a Čínou si vyžádaly další krok ze strany Pekingu. Čína ve snaze zachovat dovozy zboží ze...

PŘEHLED: Další cla postihnou kabelky i stroje. Spor může trvat 20 let

Ilustrační snímek

Obchodní válka mezi USA a Čínou se den ode dne týká více zboží, odvětví a podniků. Nově mezi ně patří k dovozci...

Ze „spajsky“ módní ikonou. Victoria Beckham slaví deset let podnikání

Victoria Beckhamová po své přehlídce na týdnu módy v New Yorku (15. února 2015)

Victoria Adamsová, přezdívaná Posh. Do povědomí se dostala před skoro čtvrtstoletím jako členka popové skupiny Spice...

Najdete na iDNES.cz